چگونه در ریاضی تمرکز کنیم ؟

چگونه در ریاضی تمرکز کنیم ؟

چگونه در ریاضی تمرکز کنیم ؟

خیلی از افراد هستند که  در زمان خواندن ریاضی حواسشان پرت می شود و تمرکز  کافی ندارند، این دانش آموزان  از سامان سلامیان این سوال را دارند  که  در زمان خواندن ریاضی چگونه تمرکز کنیم .

در مورد تمرکز حواس به فکرهایی برخورد میکنیم که ذهن را مشغول میکند .

باید گفت ، اگر که  در رابطه با موضوعی  شک دارید، این دشمن زمان است و تنها وقت  شما  تلف می شود، بهتر است که هر چه سریعتر در رابطه با آن  تصمیم بگیرید .

چگونه در ریاضی تمرکز کنیم ؟

چگونه در ریاضی تمرکز کنیم ؟

برخی از این فکرها مربوط به تصمیم گیری هاست :

من درس میخوانم ولی حواسم به این مشغول می شود که آخر هفته که فلان‌جا میروم چی بپوشم؟ در حین درس خواندن دائما افکار و انتخاب‌های مختلف در ذهنم می‌چرخد .

این تردید و هر تردید دیگری در انتخاب ، میتواند تمرکز کارهای بعدی رو کم کند .

توصیه میشود اگه این مدل تصمیم گیری ها ذهنتان را درگیر میکند ،سریع تصمیم بگیرید و پرونده را ببندید . عدم تصمیم گیری معمولا ، وقتی موضوع مهم باشه ،تردید ایجاد میکند و تخیل هم به همراه دارد، چون نتیجه هر تصمیم تصور میشود که هم دشمن تمرکزه و هم دشمن زمان .

اگر هم به هر دلیل نمیتوانید در آن لحظه تصمیم گیری کنید یا باید دیگران هم در آن نظر بدهند ،در یک کاغذ ،در چند کلمه ، موضوع را نوشته و فکر در آن مورد را به زمان دیگری موکول کنید.

این کار اولش سخت است  ولی تمرین کنید موفق خواهید بود .

این مطلب را هم بخوانید
دستیابی به موفقیت تحصیلی به کمک اراده

ریاضی کار کردن درست چگونه است؟

درست ریاضی کار کردن یعنی چه؟ درست ریاضی خواندن، درگیر شدن با مسئله‌ها و سعی در فهم کامل اونها و حل آنها و استراتژی حل آنهاست یعنی از کجا شروع کنیم و چگونه ادامه بدیم، در ذهنمون تیپ‌بندی کنیم و مسئله‌هایی که با کمک آن ها بچه مسئله به دنیا میاد را به خاطر بسپاریم. ،اگه میخواهیم خوب یاد بگیریم باید سعی کنیم تمام زوایای مطلب رو ببینیم ،از هیچ موردی نفهمیده عبور نکنیم و مهمتر اینکه صبر و حوصله داشته باشیم . درک کنیم که یاد گرفتن قرص و کپسول نیست باید با صرف وقت و انرژی اون رو بدست بیاریم اگه لازمه پایه ریاضی مان، مثلا با دیدن فیلمای آموزشی تقویت شود و ما در مدرسه تخصصی ریاضی به صورت فیلم یا کلاس حضوری  به شما در یادگیری ریاضی کمک خواهیم کرد، اگر چیزی رو بلد نیستید عصبانی نشوید، بلکه آن رو بپرسیم یا در کتابی بخوانیم .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازد .شما می توانید برای مشاوره تحصیلی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

اگه یک مساله رو نمیتوانیم حل کنیم یک خط از جواب رو بخوانیم بعد سعی کنیم خودمان حل کنیم .اگه نشد دو خط رو بخوانیم و سعی در حل داشته باشیم. و نشد سه خط و … . آخر سر ممکنه کل جواب رو مجبور شویم  بخوانیم ، حتی در این حالت هم باید خودمان بتوانیم یک بار  از اول تا آخر جواب رو بنویسیم یعنی ذهنمان بطور منظم جواب رو در خودش تجزیه و تحلیل کند . البته همواره هم باید مساله های مهم علامت گذاری و برای دوره های بعدی دوره و تکرار و تمرین  شود .

این مطلب را هم بخوانید
بهترین روش یادگیری ریاضی

در ریاضی تکرار و تمرین معجزه می‌کند. باید موارد مهم برای یادگیری مشخص  شود .اصولا یادگیری ریاضی تابعی از وقت گذاری و صرف انرژی است، دقیق و با حوصله .

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید