چرا من معلم شدم؟

چرا من معلم شدم؟

چرا من معلم شدم؟

چرا من معلم شدم ،زیاد به خاطر ندارم که معلمی مرا انتخاب کرد یا من معلمی را انتخاب کردم ،اما به خاطر دارم که  به واسطه تحقیقات مادرم بود که معلم بود و در زمینه انتخاب معلم و مدرسه خیلی وسواس داشت ، معلم های خوب بسیاری داشتم.

همین امر باعث شده بود که مدرسه برایم جای شور انگیزی شد و دانش را دوست داشتم ،در حقیقت از نظرم معلم ها بسیار ارزشمند بودند .

اما متاسفانه معتقدم که امروزه مدارس کیفیت دوره های قبل خود را ندارد . اگر در زمان ما مدارس 30 سال از واقعیت زندگی عقب بود این روز ها بیش از 50 سال عقب است و می توان گفت این امر فاجعه ای باور نکردنی است .

بیشترین چیزی که در این دوره آموزشی نگران کننده است ، دردی چون کنکور است  که در صورت قبولی  شغل مناسبی در جامعه برای آن ها متناسب با رشته وجود ندارد .

دردی که نظام آموزشی که بعد دبستان حرف آموزنده ای ،برای گفتن در زندگی و مهارت های آن ندارد ودر حقیقت   به مرور زمان حوصله را سر خواهد برد ، در نتیجه علاقه ها افت خواهد کرد  وبه مرور برای اینکه معلم‌های ناکارآمد ،ضعف خود در آموختن را پنهان کنند به شاگرد صدها انگ و برچسب میزند که بله بچه های امروزه عدم تمرکز دارند،تنبل اند  و انگیزه ای برای درس خواندن ندارند و خلاصه ده ها حرف دیگه که به نظر من از ناسزاهای خیابانی به مراتب زشت تر ومخرب تر هستند.

چرا-من-معلم-شدم-؟

معلم های توانا خارج از سیستم آموزش و پروش اند و در بخش خصوصی فعالیت می کنند

سامان سلامیان بهترین دبیر ریاضی برای بررسی این مورد بیان می کنند ،  دوستی می گفت: مدارس امروزی خوبه ، زمان ما که خط کش و لگد و تنبیه بدنی هم بود!

در پاسخ به او گفتم که بر این عقیده تنها افرادی معتقدند که طبقه اجتماعی و البته اتقتصادی آن ها تغییر کرده است ،این افراد تصور دارند که جامعه گل و بلبل شده است ،در صورتی که این عقیده کاملا اشتباه است  ، در مدرارسی که ما درس خواندیم ،شهرهمان رنگ است و معلمین از  خط کش و ناسزا به عنوان ابزار اصلی آموزشی استفاده می کنند .

آبا معلمینی که ازالفاظ تخریبگر ذهن استفاده می کنند ،معلم هستند ؟

این افراد در حقیقت قاتل اعتماد به نفش دانش آموزان هستند ، به طور حتم بیشتر دانش آموزان با خواندن این مطلب این سوال ذهن آن ها را به خود درگیر می کند که خود من هم محصول همین نظام آموزشی هستم پس من هم اینگونه هستم .

باید با صراحت کامل بیان کنم که  به هیچ وجه این حرف را قبول ندارم  من هرگز به این سرنوشت دچار نشدم . من در این دوره آموزشی مادری  دلسورزهمراه با خود داشتم که تاکید می کرد ،پسرم ، بنای نظام آموزش و پروش فرسوده است  و اگر بیش از اندازه بر آن تکیه کنی به طور حتم بر تو آوار می شود پس لازمه پیشرفت و موفقیت تو بر این است که تنها خودت تلاش کنی .

در نتیجه من علاقه شدم که تا پایان عمرم به این نظام آموزش و پروش کلنگ بزنم  تا بتوانم همانند یک امداد گر حداقل چند دانش آموزی که به زیر این آوار نظام آموزشی  گیر کرده اند کمک کنم . تنها راه کمک به این دانش آموزان جلوگیری از روش های نادرست آموزشی خصوصا در حیطه درس ریاضی است .

می توانم بگویم یکی از دلایلی که من معلم شدم این مسئله بود که بتوانم به دانش آموزان و همه عزیزانم  ثابت کنم ،که تمام شما دانش آموزان عزیز در حقیقت بیشتر از آنید که مدرسه از شما تصور دارد .

و از طرفی تلاش کردم تا به دانش آموزان جوان تر این انگیزه را بدهم این سرزمین نیاز به معلمین بسیاری دارد ،تعداد معلمینی فراتر از آن چه که در این زمان داریم .

سامان سلامیان دبیر ریاضی در تهران در زمینه انتخاب سرنوشت و آموزش تخصص کافی دارند ،شما می توانید برای مشاوره و اطلاع از دوره های آموزشی سامان سلامیان ، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :
۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

معلم کیست

معلم کسی است که بر این باور است که منش او بیش از روش هایش بر دانش آموزان تاثیر می گذارد .

معلم کسی است که بر این باور است کمه اگر دانش آموزی در مدرسه موفق نباشد ،این بدان معنی نیست که در جامعه هم موفق نخواهد شد  و این امید را به دانش آموز می دهد که با تلاشی مضاعف برای آینده تلاش کند .

معلم کسی است که در صورتی که دانش آموز مبحثی را یاد نمی گیرد می تواند با شهامت بیان کند که علت عدم یادگیری دانش آموز روش آموزشی است ،نه دانش آموز .

معلم کسی است که به زندگی کردن علاقه دارد و با صحبت هایش با دانش آموزان آن ها را برای زندگی کردن و تلاش برای آن مشتاق تر می کند .

معلم کسی است که اگر دانش آموزی در دوره ای دچار افت تحصیلی می شود ،هر گز به او برچسب نمی زند و اعتماد به نفس او را از بین نمی برد .

معلم کسی است که هرگز خودش را به عنوان یک انسان کامل در آینده و گذشته خطاب نمی کند تا دانش آموز با کوچکترین خطا احساس حقارت  کند .

معلم کسی است که بتواند در هر لحظه که نیاز باشد فضا را دگرگون کند .

معلم کسی است که بتواند تا اخر عمر این سوال را از خود بپرسد که ،امروز چگونه کلاس و درس را متفاوت از روز قبل آغاز کنم تا دانش آموزان مشتاق تر شوند .

و در آخر باید گفت معلم کسی است که این باور را داشته باشد  که هیچ معلمی نمی تواند همه چیز را به دانش آموز یاد بدهد ،اما این توانایی را دارد که به گونه ای به دانش آموز یاد بدهد که همیشه خاطره ای خوش از ایام مدرسه ،درس و معلم در ذهن دانش آموز باقی بماند ،این به معنی حفظ شوق یادگیری در دانش آموز است که تنها رسالت معلم و نظام آموزشی است .

سامان سلامیان

معلم زاده معلم

با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

برخی از مقالات

اساتید برتر کنکور

ریاضیات در ایران

دلیل مدرک گرایی

بهترین دبیر ریاضی

نه به کتاب نخواندن

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید