ریاضی کنکور تجربی

ریاضی کنکور تجربی

ریاضی کنکور تجربی

داوطلبان کنکور با رشته تجربی ،در هنگام کنکور ،درس ریاضی را همانند مانعی بزرگ می بینند و از آن هراس دارند . این داوطلبان معمولا نسبت به  مبحث ریاضی تمایل بسیار کمی دارند ،این تصور کاملا اشتباه است و برای موفقیت لازم است تا برای کنکور به ریاضیات نیز تسلط داشته باشند ،زیرا تقریبا برای این داوطلبان 30 تست ریاضی طراحی می شود که ضریب 2 را به خود اختصاص  می دهد . در نتیجه می توان  از این اعداد مهم بودن درس ریاضی را در این رشته درک کرد  ،داوطلبانی که این واقعیت را قبول کرده اند که برای موفقیت در رشته خود لازم است تا در ریاضی تسلط داشته باشند ،نسبت به سایرین  در کنکور موفق تر هستند  ،30 تست همانند سکوی پرتابی برای قبولی در رشته های برتر  این گروه آموزشی است .

کنکور ریاضی تجربی

کنکور ریاضی تجربی

توصیه برای ریاضی تجربی

بیشتر داوطلبان از دبیر ریاضی خود سامان سلامیان این سوال را می پرسند که چگونه دروس ریاضی تجربی را مطالعه کنند تا در کنکور موفق باشند ؟ در ادامه  نحوه صحیح مطالعه دروس ریاضی تجربی را بیان می کنیم .

از آنجا که دروس ریاضی تجربی محاسباتی می باشد ،در نتیجه برای موفقیت نیاز به یادگیری ،تمرین و مرور کامل مطالب است .

یادگری دروس ریاضی تجربی

در مرحله اول موفقیت در ریاضی یادگیری عمق مطالب است . یادگیری الزاما نیازمند گوش دادن  در سر کلاس درس است . سامان سلامیان دبیر ریاضی در تهران به شاگران خود توصیه می کنند که در سر کلاس حتما نت برداری کنند و بعد از اتمام کلاس همان روز در منزل، نت هایی که برداشت کردید  را مطالعه کنید و تمام نمونه سوالاتی که دبیر برایتان حل نموده است را ، به تنهایی حل کنید و بعد از اتمام این مراحل آن مبحث تدریس شده را از کتاب درسی خود مطالعه کنید .

این مطلب را هم بخوانید
پک متامس ریاضی چیست؟

مطالعه تست های آموزشی مبحث خوانده شده  نیز به روند یادگری کمک می کند ،حتی اگر برای پاسخ به سوالات لازم باشد به پاسخ تشریحی  نیز نگاه بی اندازید نیز می تواند مفید باشد . در مرحله آخر از یادگیری بعد خلاصه برداری  از آنچه مطالعه کردید و یادگرفته اید مفید و کمک کننده است .

نحوه تست زنی

در این مرحله از مطلعه نیاز است مهارت خود را در تست زنی  ملاک قرار دهید، زیرا سرعت عمل و کاهش بی دقتی در کنکور بسیارتاثیر گذار است .  در کلاس های دبیر ریاضی سامان سلامیان ،سعی بر این است که تمام شاگران با تمام مهارت های تست زنی آشنا شوند ،دانش آموزانی که در تست زنی مهارت دارند حتی می توانند کمتر از چند دقیقه جواب صحیح تست را پیدا کنند ،به طور حتم این دانش آموزان در کنکور موفق تر می شوند .

شما می توانید برای مشاوره و اطلاع از دوره های آموزشی سامان سلامیان ، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :
۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

مرور بر مباحث

یادگیری در  درس ریاضی  بسیاراهمیت دارد ،ممکن است بعد از مدتی برخی از مطالب از ذهن شما خارج شوند ،برای تسلط بر مباحث لازم است تا بر آن ها در دور های زمانی مروری داشته باشید ،هر چه تعداد دفعاتی  که مباحث ریاضی را مطالعه می کنید بیشتر باشد ،در کنکور موفق تر هستید . در حقیقت می توان گفت این سه اصل راز موفقیت در کنکور هستند .

مباحثی که لازم است  در درس ریاضی تجربی مطالعه شوند

بیشتر داوطلبان این سوال را دارند که چه مباحثی در ریاضی با تجربی مرتبط است و لازم است تا به صورت دنباله دار  بر این مطالب تسلط داشته باشند . در اینجا برخی از این مباحث را ذکر کمی کنیم .

  • مبحث جزء صحیح و قدر مطلق
  • مبحث معادله و تعیین علامت
  • مبحث تابع نمایی و لگاریتم
  • مبحث مثلثات
  • مبحث تابع
  • مبحث حد و پیوستگی
  • مبحث مجانب و دنباله
  • مبحث مشتق و کاربرد آن
  • مبحث دستگاه معادلات خطی
  • مبحث انتگرال
این مطلب را هم بخوانید
رسیدن به بالاترین درصد ممکن در درس ریاضی

می توان به طور تقریبی گفت که حداقل از این مباحث ذکر شده در کنکور ،حدود 20 تست مطرح می شود و بهتر است برای یادگیری بهتر این مطالب را به صورت پیوسته مطالعه کنید .

با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

برخی از مقالات

اساتید برتر کنکور

دبیر خصوصی حسابان

دبیر خصوصی ریاضی

بهترین دبیر ریاضی

نه به کتاب نخواندن

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید