افزایش تمرکز در هنگام درس خواندن

افزایش تمرکز در هنگام درس خواندن

افزایش تمرکز در هنگام درس خواندن

بیشتر شاگردان سامان سلامیان دبیر ریاضی  از ایشون در رابطه با ترفند های تمرکز سوال می پرسند ،به طور حتم شما هم این را تجربه کرده اید که قبل از شروع مطالعه  چند ساعت از وقت شما برای تمرکز کردن و جمع و جور کردن افکارتان صرف می شود . سامان سلامیان بهترین دبیر ریاضی در تهران در این مقاله در رابطه با  ترفند های تمرکز  کردن قبل از مطالعه صحبت می کنند . اگر شما هم قبل از شروع مطالعه زمان بسیاری را صرف تمرکز کرن افکار خود می کنید بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید .

سامان سلامیان بهترین دبیر ریاضی با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور و صفر تا صد ریاضی  را برای دانش آموزان آموزش می دهند .شما می توانید برای  شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

 راه های ترفند تمرکز

از دسترس خارج کردن تلفن همراه

یکی از عامل های مهم  در  حواس پرتی شاگردان ،تلفن همراه می باشد . تلفن همراه خود را حتی  در حالت سایلنت هم قرار ندهید تمام افرادی که در زمان مطالعه تلفن همراه خود را  کنار خود قرار می دهند ،هر پنج دقیقه یکبار آن را چک می کنند ،همین باعث می شود زمان زیادی را صرف  چک کردن تلفن همراه  و البته تمرکز کردن حواس آن ها صرف شود  .

استفاده از تایمر

استفاده از تایمر برای دانش آموزانی که در حین مطالعه از تبلت  و یا لپ تاپ استفاده می کنند بسیار موثر است،باید تنها زمانی را که در نظر گرفته اید مطالعه کنید ،نه بیشتر و نه کمتر .  اگر شما در هنگام مطالعه برنامه ریزی دقیقی داشته باشید سبب ایجاد حافظه فعال و متمرکز در شما می شود ،و از حواس پرتی  به طور قابل ملاحظه ای می کاهد .

این مطلب را هم بخوانید
ده فرمان مشاوره‌ای برای جمع بندی کنکور و امتحانات نهایی

انرژی خود را حفظ کنید

گاهی نیز ممکن است  نداشتن انرژی کافی عامل  حواس پرتی شما باشد ،پس بهتر است انرژی خود را حفظ کنید ،با خوردن یک میان وعده سالم و مقوی انرژی خود را حفظ کنید . گاهی خوردن  یک میان وعده سالم و یا آجیل مغز و تنها ده دقیقه ورزش کردن انرژی شما را حفظ می کند و به شما این توانایی را می دهد که   تمرکز کافی در هنگام مطالعه داشته باشید .

افزایش تمرکز در هنگام درس خواندن

افزایش تمرکز در هنگام درس خواندن

به خودتان پاداش دهید

به خودتان پاداش دهید ،پاداش دادن به خودتان  سبب می شود انگیزه بیشتری برای مطالعه داشته باشید،وعده مهمانی رفتن ،خوردن بستنی ،دیدن فیلم و.. همگی می تواند پاداش شما برای کاری باشد که در زمان تعیین شده به پایان رسانده اید.به خودتان پاداش دهید  و از  عملکرد خود احساس خوبی داشته باشید .

کمر مطالعه را بشکنید

بعضی از شاگردان این گونه تصور  می کنند که اگر  4 ساعت  بر یک کتاب تمرکز کنند موفق تر هستند ،این روشی کاملا  اشتباه است ،باید بعد از هر  یک ساعت و نتم مطالعه شما  15 الی 20 دقیقه استراحت کنید .می توانید در این زمان قدم بزنید، گوشی تان را چک کنید ،میان وعده ای بخورید و.. این روش مطالعه علاوه بر حفظ تمرکز شما سبب می شود تا از فرسودگی شما  نیز جلوگیری کند .

با موسیقی آرام تمرکز کنید

این روش ممکن است تنها در برخی از افراد موثر باشد .  استفاده از موسیقی  ممکن است در افرادی سبب برهم ریختگی تمرکز شود . برخی از شاگردان تنها در  سکوت کامل  می توانند تمرکز خود  را حفظ کنند   و برخی دیگر ممکن است  سکوت کامل سبب بر هم ریختگی تمرکز آن ها شود  و باعث شود  در این زمان آن ها به همه چیز فکر کنند . در نتیجه می توان گفت موسیقی در برخی افراد سبب می شود تا  تصور کنند  که بازیگر یک فیلم هستند و تمام سرنوشت دنیا به آزمون ان ها  بستگی دارد .

این مطلب را هم بخوانید
دستیابی به موفقیت تحصیلی به کمک اراده

هرگز با دوستان خود  مطالعه نکنید

مطالعه دسته جمعی گاهی اثر مخرب دارد . زمانی که شما محل  مطالعه خود  را پیدا کردی سعی کنید تا جای ممکن دوست خود  را به آن محل دعوت نکنید . بهتر است به تنهایی مطالعه کنید و یاد بگیرید  و تنها در زمان های معین با دوستان خود قرار بگذارید و همدیگر را ملاقات کنید ،دسته جمعی درس خواندن سبب می شود تا شما تمرکز خود را از دست بدهید .

با کمک راهکار هایی که ارائه شد  می توانید در مطالعه خود موفق تر باشید در حقیقت راه کار هایی که به شما ارائه می شودهمگی راز موفقیت در کنکور هستند .  .

با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

برخی از مقالات

چگونگی تاثیر معدل در کنکور

کنکور

تکنیک های یادگیری

حافظه فعال

اساتید برتر کنکور

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید