آیا دانشگاه بی‌فایده است!

آیا دانشگاه بی‌فایده است!

آیا دانشگاه بی‌فایده است!

بیشتر افراد از این عنوان متعجب می شوند ،هدف ما از بیان این عنوان انتقاد به دانشگاه و دانشجویان نیست ،تنها می خواهیم حقایق تلخ و شیرین را بیان کنیم .

همانطور که می دانید دانشگاه ساخته دست بشر است و بشر با ساخت آن در جهت رفع نیاز های خود اقدام  می کند ،شاید این سوال خیلی از افراد باشد که نقش اجتماعی دانشگاه در زندگی افراد چیست ؟بیشتر افراد این گونه تصور دارند که دانشگاه محیطی است که می توان در آن آزادانه  به دنبال حقایق بود …

آیا--دانشگاه-بی‌فایده-است!

باید گفت دانشگاه به منظور تنها یک هدف شاخته شده است و نمی توان به آن همانند سایر موسسات ابزار گونه نگریست و کارایی ویژه برای جامعه ندارد . هدف اصلی برای رسیدن به مقصد تنها تدریس ،انتقال دادن  اطلاعات و… نیست ،در صورتی که این حقایق جدی قلمداد نگردند ،صحبت در رابطه با نقش اجتماعی دانشگاه بی فایده است .

درست است که وجود سیستم قوی آموزشی می تواند برای افراد یک جامعه و خود جامعه مفید باشد اما مهم تر از آن ایجاد رابطه ای نزدیک بین شخصیت فرد و تحصیلات او می باشد .

به قول اراسموس: “یک انسان زاده نمی‌شود، بلکه ساخته می‌شود.”

نکته قابل توجه این جاست که قانون و دستور العملی برای انسان شدن وجود ندارد و تنها با داشتن سبک زندگی سالم می توانیم به انسان شدن شخصیت خود کمک کنیم . تمام دانشجویان برای به پایان رساندن تحقیقات خود کتاب های زیادی را مطالعه می کنند در همایش ها و بحث های ویژه ای شرکت می کنند ،اگر افراد برای انسان شدن و تکامل شخصیت خود اینگونه رفتار کنند می توانند به انسان شدن  نزدیک شوند . بیشتر افرادی که در جهت افزایش کارایی دانشگاه ها تلاش می کنند  باید به این نکته توجه داشته باشند که مهمترین هدف  در دانشگاه ،ساختن انسان است نه چیز دیگر .

همه می‌توانند فایده‌ی چیزهای پرفایده را بفهمند، اما بی‌فایده بودنِ چیز بی‌فایده، چیزی است که فهمش کار هر کس نیست. (ژوانگزی)

با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

برخی از مقالات

سرگرمی و ریاضی

دبیر ریاضی

آموزش ریاضی

کنکور ریاضی

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید