چگونه میتوان اضطراب سر جلسه را از بین برد؟

چگونه میتوان اضطراب سر جلسه را از بین برد؟

چگونه میتوان اضطراب سر جلسه را از بین برد؟ شاید بتوان حداقل ۵ روش کاربردی برای این معضل بیان کرد . راهکاری رو میخوام خدمتتون عرض می کنم ، که برای درمان اکثر مشکلات این چنینی تا حد زیادی جواب می دهد .

برای از بین بردن تنش های این مدلی و یا حتی ترک کردن عادتهای مضر میتوان این راهکار را استفاده کرد .

از دانش آموز بخواهید در مورد تنش و اضطراب آزمون  توضیحاتی بدهد علتهای آن را بیان کند و سعی کند راهکارهایی را برای از بین بردن اون در شرایط مختلف بگوید .

جالب است وقتی دانش آموز خودش به بررسی دقیق می پردازد و میخواهد این مشکل را تحلیل کند چنان موشکافانه توضیح می دهد و راهکار ارائه می دهد که تعجب خواهید کرد .

همیشه همینطور است، از یک فرد سیگاری بخواهید در مورد مضرات سیگار توضیح دهد و‌به یک نفر توصیه کند که سیگار را ترک کند .

اطمینان داشته باشید، بسیار حرفه ای رفتار خواهد کرد و توصیه های خوبی خواهد داشت .

در اکثر موارد همین طور است ، وقتی کسب که مشکلی دارد  خیلی خوب میتونه تحلیل کنه و راهکار بدهد .

این روش در روانشناسی خیلی کاربرد داره ، در جلسات مشاوره اجازه می دهند مراجعه کننده حرف بزنه و تحلیل کند.

عملا جلسات روانشناسی مدیریت ذهن  فرد است و عملا خوب شخص بیان کننده و تحلیل کننده اصلی مشکل است.

در همین تحلیلها کلی راه حل و راهکار ایجاد خواهد شد ،همیشه گپ و گفت هدایت شده سبب راهکار سازی است .

شما می توانید جهت اطلاع از بهترین فیلم های آموزش و تدریس ریاضی کنکور به این صفحه بروید.

علل علائم و روش های غلبه بر اضطراب در امتحان چیست؟

چگونه میتوان اضطراب سر جلسه را از بین برد ؟ اضطراب امتحان، احساسی رایج است که می تواند بر عملکرد تحصیلی و کیفیت زندگی دانش آموزان و دانشجویان تاثیر منفی بگذارد.

علل اضطراب امتحان

ترس از نمره بد، قضاوت منفی دیگران و عدم توانایی در رسیدن به انتظارات

مطالعه ناکافی، برنامه ریزی ضعیف و عدم تسلط بر مطالب درسی

باور نداشتن به توانایی های خود و تردید در توانایی پاسخگویی به سوالات

انتظارات زیاد والدین، معلمان یا خود فرد برای کسب نمرات بالا

داشتن سابقه امتحان ناموفق و اضطراب در موقعیت های امتحانی

بیشتر بخوانید:

آموزش ریاضی از صفر تا صد

رازهای موفقیت در کنکور

علائم اضطراب امتحان

تعریق، تپش قلب، تنگی نفس، لرزش، حالت تهوع، سردرد و خستگی

اضطراب، ترس، عصبانیت، ناامیدی، تحریک پذیری و بی قراری

مشکل در تمرکز، فراموشی، افکار منفی، تصورات ذهنی منفی و ترس از سفید شدن ذهن

راهکارهای غلبه بر اضطراب امتحان

مطالعه منظم، برنامه ریزی دقیق، مرور مطالب درسی و تمرین حل سوالات

برنامه ریزی برای زمان امتحان و تقسیم بندی زمان به بخش های کوچکتر

تمرین تنفس عمیق، مدیتیشن، یوگا و تکنیک های آرامش سازی عضلات

تمرین تفکر مثبت، ایجاد باور به خود و تصور موفقیت

مصرف غذای سالم، خواب کافی و ورزش منظم

به یاد داشته باشید که اضطراب امتحان  یک مشکل  رایج  است  و  راهکارهای  موثری  برای  غلبه  بر  آن  وجود  دارد.  با  استفاده از  راهکارهای  ارائه شده  و  در  صورت  نیاز  به  کمک  گرفتن  از  متخصصان، همچون استاد سامان سلامیان بهترین دبیر ریاضی کنکور در تهران،  می توانید  بر  اضطراب  امتحان  غلبه  کنید  و  عملکرد  خود  را  در  امتحانات  بهبود  بخشید.

شما می توانید جهت ارتباط با استاد سامان سلامیان با این شماره ها۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید