جمع بندی دروس اختصاصی

جمع بندی دروس اختصاصی

جمع بندی دروس اختصاصی

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم ؟ دوره های جمع بندی  از مهمترین  دوره های درس خواندن است  که باید مطالبی  که  به طور مثال  در  سه ماه اخیر نخوانده اید  را بازیابی کنید .نکته ای که لازم است  در رابطه با جمع بندی در نظر بگیرید،  این است  که در طی ایام  جمع بندی یادگیری  نکات جدید  هدف شما نباشد ، باید در این دوران  سعی کنید  که مطالب قلبی را  که یاد گرفته اید  را بازبینی کنید  و به سطح قبلی  خود در مبحث مربوطه برسانید .

جمع بندی دروس اختصاصی

جمع بندی دروس اختصاصی

در طی  جمع بندی  درس های اختصاصی  می توانید این دروس را در سه دسته کلی قرار دهید :

  • یادگرفتنی (ریاضی و فیزیک)
  • حفظی و یادگرفتنی(شیمی)
  • حفظی مفهومی(زیست)

برای جمع بندی  درسهای یادگرفتنی  ریاضی و فیزیک  ابتدا خلاصه  هایی که  قبلا در زمان مطالعه  از درس نامه ها و یا جزوات  نوشته اید  را  یک نگاه کلی بیندازید  و سپس به سراغ باقی تست ها بروید .

بیشتر جمع  بندی دروس همراه با تست زنی است .

تست آزمون های جمع بندی ای که  به طور مثال آخر  هر فصل کتاب کمک درسی هست ، می تواند کمک کننده باشد .

این مراحل را  برای  یک فصل به طور کامل انجام دهید  و  سپس به سراغ فصل بعدی بروید .

جمع بندی درس شیمی هم  همانند درس ریاضی  و فیزیک  می باشد، فقط  لازم است تا  این مورد را به آن  بیافزایید، از آنجا که جنبه  ی حفظی  شیمی هم  بالاست  و باید متن  کتاب و خلاصه  های مربوط  به نکات حفظی  را خیلی  با دقت بالا مرور  کنید  و مسائل را  همراه با تست زنی  جمع بندی کنید .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازد .شما می توانید برای مشاوره تحصیلی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

جمع بندی  زیست

(به جز مسائل ژنتیک) کاملا  با دروس قبلی متفاوت است ، زیرا متن  کتاب درسی  و نکات  حفظی  اهمیت بسیار زیادی دارند  و با زدن تست  جمع بندی  به اندازه کافی  به مطالب  مسلط نمیشوید .

روشی  که  سامان سلامیان  در  رابطه با زیست به دانش آموزان  توصیه می کنند این گونه است  که با توجه  به وقتی  که باقی مانده است ، روش تورق سریع  را انجام بدهید. یعنی کتاب درسی را روبه روی خود بگذارید  و ورق بزنید  و قسمت هایی را که  تصور می کنید کاملا به آن ها تسلط دارید  را  از آن ها بگذرید  و برای قسمت هایی که فک می کنید  کمی فراموش شده است بیشتر  از قسمت های دیگر وقت بگذارید .

باید توجه داشته باشید  که استفاده از این روش  با توجه به وقتی که شما  دارید، توصیه می شود .(ممکن است انقدر  زمان داشته باشید  که بتوانید  همه مطالب را  یک دور  کامل بخوانید  و حتی قسمت های لازم را دو دور بخوانید)

بعد از  تورق  سریع  برای یک فصل  تست های  جمع بندی  ، فصل خوانده شده را بزنید  و بعد به سراغ  فصل بعد بروید .

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید