استراتژی مطالعه قبل از دوران جمع‌ بندی

استراتژی مطالعه قبل از دوران جمع‌ بندی

استراتژی مطالعه قبل از دوران جمع‌بندی

معتقدم ، به هدف ارائه راهکار برای دوران باقیمانده تا شروع دوران جمع بندی کنکور باید داوطلب‌ها رو به “سه” دسته کلی تقسیم کرد:

1⃣ داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم با سطح متوسط به بالا: این دوستان بهتره که تا “اواسط” تیرماه، روی نقاط ضعف نسبی خودشون (یعنی مباحثی که احساس می‌کنن جای کار و تست بیشتر داره تا به سطح ایده‌آل و متناسب با سایر دروسشون برسه) تمرکز کنن و تو این مباحث تست‌های سخت‌تری کار کنن تا از حل تست‌های در سطح کنکور مطمئن بشن، چون از قدیم گفتن:
《چون که صد آمد نود هم پیش ماست》
⚠️ البته یه تبصره برای رفقای نظام قدیم اینه که در مسیر انجام این کارها، در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی، ۸۰ درصد تمرکزشون روی مباحث مشترک با نظام جدیدها باشه!

2⃣  داوطلبان نظام جدید با سطح فعلی متوسط به پایین: این دوستان هم بهتره که تا “اواخر” تیرماه، روی مباحث نوسانی (حد وسط) خودشون کار بکنن تا اون هارو به نقطه قوت تبدیل بکنن، و اگر نقطه ضعفی دارن که با کمی مطالعه و تست به سطح خوبی میرسه، روی این مباحث هم کار بکنن، اما به نظر من الان اصلا نباید رو مباحثی که خیلی توش ضعف شدید دارن و اوکی کردنشون هم زمان زیادی میبره، وقتی بذارن.

3⃣  داوطلبان نظام قدیم با سطح فعلی متوسط به پایین: این دوستانمون هم بهتره که تا “اواخر” تیرماه، روی مباحثی که نقطه نوسانی (حد وسط) یا نقطه ضعفشون هست و با نظام جدیدها مشترکه، خیلی خیلی تلاش کنن، و در قسمت‌های غیر مشترک با نظام جدید هم، صرفا روی مباحثی کار کنن که توش نوسانی (حد وسط) هستن یا ضعیف هستن ولی با کار نه چندان زیادی، درست میشه.
در واقع نباید زمانی صرف نقاط ضعف شدید که درست کردنش کار خیلی زیادی می‌بره، بکنن. مثلا یه داوطلب رشته تجربی که تا الان اصلا دینامیک فیزیک (که فصلی سنگین پر از تستای متنوعه) رو نخونده و تو درسای دیگه هم هنوز جای کار داره، به عقیده من بهتره اصلا سمت این مبحث نره تا خیالش راحت‌تر بشه و رو مباحث دیگه بیشتر سرمایه گذاری کنه.

این مطلب را هم بخوانید
نکات کلیدی جمع بندی کنکور

و اما بعد از این مرحله، دوران “جمع‌بندی” به معنای واقعی خودش، شروع میشه.
و اما منتظر استراتژی قدرتمند ما برای دوران جمع‌بندی هم، باشید😊👌

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند. شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید