کاربرد ریاضی در زندگی

کاربرد ریاضی در زندگی

کاربرد ریاضی در زندگی

شاید شما هم این سوال را از خود پرسیده باشید  که ریاضی چه کاربردی در زندگی فرد دارد ؟ فواید یادگیری ریاضی در زندگی چیست ؟ و اینکه ریاضی  چه نقشی در زندگی ما دارد ؟  سامان سلامیان دبیر ریاضی تجربی  در ادامه این مقاله به بررسی  پاسخ این سوالات و نقش پر رنگ  کاربرد ریاضی در زندگی می پردازند .

هر عمل حساب شده ای در زندگی، نیاز به ریاضی دارد!

اشتباه نکنید ! درس ریاضی  تنها چند  فرمول و قاعده  نیست  که بعدا  هم هیچ کاربردی  در زندگی  روزمره  دانش آموزان  نداشته باشد  بلکه ریاضی ، روشی برای زندگی بهتر است .

کاربرد ریاضی در زندگی

کاربرد ریاضی در زندگی

محققان معتقدند  کودکان ذاتا  ریاضی دان هستند  و ریاضی را می فهمند . آنان  در دنیای بازیهای رنگارنگ ،مدام  با منطق  ریاضی سرو کار  دارند ولی با گذشت زمان  و نداشتن  تسلط کافی  بر موضوعات  ریاضی ، کودکان  دچار سردرگمی  در ریاضیات  می شوند .

اما در کلاس ( ریاضی تئاتر ) ، یادگیری  عمیق در فضایی شاد و دلنشین  بدون اضطراب اتفاق می افتد  . بچه ها  در تعامل  با هم  مسائل ریاضی  را حل  می کنند  و به تفکر  تحلیلی ، شناسایی مسئله  و آزمودن  فرضیات  دست می یابند .

ریاضیات  درست فهمیدن  صورت مسائله  و درست فکر کردن  برای رسیدن  به جواب است .  آموزش ریاضی  از طریق  اجرای نمایش  و با مشارکت  دوستان ، با ابتکار  و خلاقیت  ، مسئله  را عمیقا  بفهمد، درست فکر  کند به گونه ای  که در حافظه  دراز  مدت  کودک  جای گیرد  و خود، راه حل های مختلف  را کشف نماید .

اگر آموزش ریاضی به شکل  درستی رخ دهد، ذهن و خلاقیت  دانش آموزان  رشد خواهد  کرد .  همین امر توانایی آنان را  در حل  مسائل  بالا می برد  و به آنان  قدرت تحلیل می دهد . دانش آموزانی که تفکر  آنان رشد پیدا کرده  و قدرت  تجزیه  و تحلیل  مسائل را به دست  آورده اند  و تحلیل  موضوعات  برایشان  به عادت تبدیل  شده است، تمام این مهارت ها را در زندگی  روزمره  خود  به کار خواهند  بست  و می توانند  در برخورد  با مسائل  زندگی ، با تجزیه  و تحلیل  وضعیت موجود ، به راه  حل های بهتری دست پیدا کنند .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

ریاضیات در دوره دبیرستان و آموزش متوسط دو وظیفه بسیار اساسی دارد :

اولین وظیفه ریاضیات این است که برای دانش اموز یک ورزش فکری ایجاد کند ، تا دانش آموز طرز تفکر استدلالی را فراگیرد  و برای هر چیز در طبیعت به دنبال یک دلیل منطقی باشد ، در نتیجه امر ریاضیات می توانند سبب رشد دانش آموز گردد .

مورد دیگر این است که از خود ریاضیات به عنوان یک ابزار استفاده کنند ، می توان گفت ریاضیات همانند یک کارخانه ابزار سازی است ، بسته به نیاز افراد می تواند پاسخ گو باشد .

سامان سلامیان دبیر ریاضی تجربی در مدرسه تخصصی ریاضیات بیان می کنند ، اگر هر دانش آموز در هر درسی به عرفان آن درس دست پیدا کند ، به غیر از زیبایی چیزی در آن درس نمی بیند .

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید