چگونه در ریاضی بهتر از خود باشیم

چگونه در ریاضی بهتر از خود باشیم

چگونه در ریاضی بهتر از خود باشیم

چگونه در ریاضی بهتر از خود باشیم  ؟ روش درست خواندن ریاضی چگونه است ؟  چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم ؟ به راستی آیا راهی وجود دارد تا در ریاضی بهتر از خود باشیم . سامان سلامیان در مقالات قبلی در رابطه با راهکار های صحیح  مطالعه ریاضی و موفقیت در آن را توضیح داده اند .  سامان سلامیان بهترین دبیر ریاضی در ادامه به بررسی راهکار های  مفید موفقیت در ریاضی می پردازند .

چگونه در ریاضی بهتر از خود باشیم

چگونه در ریاضی بهتر از خود باشیم

در ادامه بحث های چگونه در ریاضی بهتر از خود باشیم  دو فرمول جدید آماده شده است .

  • به خاطر سپردن نسخه های یک خطی و نیم  خطی زیپ شده ، به  طور مثال برای پیدا کردن تابع وارون ، می گوییم تابع  را برابر y  فرض کرده  x  را بر حسب y  یافته و سپس  جای x و y  را عوض می کنیم . توصیه می شود که هر  زمان که سوال این گونه بود که تابع وارون ،تابع زیر را به دست آورید ،با کمک این  جمله  شروع به حل کنید . در نتیجه این جمله یک جمله مهم است ، یک جمله مطلقا ضروری برای حل مساله های یافتن  ضابطه تابع وارون
  • ترجمه صورت سوال  ،به طور  مثال  در fog  ترکیت  تابع f  با g ،گوییم fog (x)  یعنی  f  شود x. در واقع با کمک ترجمه بهتر  صورت سوال ،جمله معروف فهم سوال = نصف جواب را اجرا می کنید .

یکی دیگر  از روش های حل سوالات ریاضی استفاده از نسخه ها در سوالات می باشد .

به عبارت دیگر  نسخه حل یک سوال از یک مبحث ، همان خلاصه روش حل و کلید طلایی حل می باشد .

شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

به عنوان مثال در ترکیب توابع می توان از ترجمه تابع مرکب به عنوان نسخه و نقشه راه استفاده کنیم :

برای نمونه تابع مرکب (fog(x همان ((f(g(x  می باشد ؛ در واقع به معنی این است که تابع (g(x را به عنوان دامنه تابع (f(x به دست آن داده ایم .

این مطلب را هم بخوانید
روش درست خواندن ریاضی

به عنوان مثالی دیگر می توان به تعیین دامنه توابعی که از عملیاتی مانند  ضرب ، تقسیم و یا ترکیب بر روی توابع دیگر بدست آمده اند ، اشاره کرد؛ در این تیپ سوالات می توان بدون نوشتن تعریف دامنه تابع جدید، ابتدا تابع مورد نظر را ساخته و سپس بدون ساده سازی ضابطه آن به تعیین دامنه با توجه به شروط تعیین دامنه در اشکال مختلف یک تابع بپردازیم .

همچنین نسخه یا نقشه راه بدست آوردن ضابطه وارون یک تابع مانند (f(x به این ترتیب می باشد :

ابتدا با توجه به اینکه می دانیم (f(x همان مقدار تابع (y) است ، x را تنها و برحسب y بدست می آوریم و سپس جای x و y را تعویض

می کنیم ؛ به این ترتیب وارون تابع (f(x بدست می آید

برخی مطالب مفید

دبیر ریاضی

چگونه ریاضی بخوانیم

مدیریت بر زمان بندی آزمون

کنکور ریاضی

با تشکر مدیریت  سایت سامان سلامیان بهترین دبیر کنکور ریاضی

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید