نتایج کنکور 98

نتایج کنکور 98

نتایج کنکور 98

 

سلام در مورد نتایج کنکور 98 حرفایی براتون دارم:اول که فکر کردن به نتیجه استرس‌زاست ،کار اون روزتان را انجام بدید و کاری نداشته باشید نتیجه کنکور چه می شود؟سوال این است : اصول برنامه ریزی را انجام میدهم همه کارهایی که باید ، از خواندن و تست زدن و مرور و دوره، پس توقع دارم در هر امتحانی نتیجه قابل قبول بگیرم نتیجه زحمتی که کشیده ام را ببینم . اما وقتی که سرجلسه  حاضر می شوم  و امتحان برگزار میگردد، نتیجه اصلا با زحمتی که کشیدم همخونی ندارد،انگار با من غریبه، از عدالت به دوره ، قانون بقای انرژی هم نقض شده چرا ؟
باید گفت هر کاری یک صورتی و ظاهری دارد و یک سیرت و باطنی، من ظاهرا همه کاری کردم حتی ساعت زیادی هم کارم طول کشیده پس چرا؟!!!!
کیفیت رو چطور باید اندازه بگیریم ؟کیفیت را می شود با امتحان و آزمون محک زد ؟بله می شود  اما نه کامل ،چون هر آزمونی ویژگی خودش را داره و موارد خاصی رو اندازه میگیرد ،امتحان تستی دقت و سرعت و ….
ما در کنکور دادن هم باید سریع باشیم و هم دقیق ،  معمولا آزمونها به طور کامل این اندازه گیری را ندارند ولی نتیجه هر چیزی هم که باشد، یادمان باشه وحی منزل نیست و دلیل داره و یک نتیجه بد نباید تاثیر بدی بر من بگذارد .
در مورد تحلیل آزمون مفصل با هم صحبت میکنیم ولی یادمان باشد کار هیچ آدمی صد در صد نیست و باید با بازبینی کار، اشکال رو برطرف کرد.

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازد .شما می توانید برای مشاوره تحصیلی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

یادمان باشد هیچ تلاشی گم نمی گردد ولی اگه جهتش اشتباه باشه، با کیفیت نباشه ،برای رفع تکلیف باشه،برای راضی کردن دیگران باشد و همراه با فهمیدن نباشد (فقط حفظ کردن باشه )نتیجه دلخواه ازش در نمیاد . خود آدم متوجه می شود که  کیفیت کارش چقدره . خودمون رو هم گول نباید بزنیم حتی اگه کل دنیا رو گول بزنیم .

این مطلب را هم بخوانید
نکات کلیدی جمع بندی کنکور

درس خوندن یک کاره که به من مربوط میشه ،نوع خوندن ،مقدار فهمیدن ، تمرکز در یادگیری و عمق و مهارتی که بدست میاد . اما امتحانی که میدم یک کار بیرون از منه ،به این معنی که سطح سوالات ، عمق مطالبی که اون سوالات میسنجند و قواعد پاسخگویی (تعداد،زمان و حتی محل )رو دیگران تعیین میکنند و این افراد، آدمهایی هستند که خیلی از این طراحان (به جز دبیران خودم ) اصلا در روند یادگیری قبل از آزمون من نقش نداشتند ! ( مثلا طراحان کنکور های آزمایشی ) طبق اصول ارزشیابی این ارزیابی ارزش خیلی بالایی نداره چون ارزیاب (طراح )در ایجاد سوالات آزمون دقیقا نمی دانند که من کجا هستم که با طرح این سوالات در راه حرکت رو به جلو من نقشی داشته باشند و اصطلاحا آزمون حالت آموزشی داشته باشه .

نتایج کنکور 98

نتایج کنکور 98

من در یک دنیایی سیر میکنم بر اساس تلاش شخصی خودم :چون خیلی زحمت کشیدم و وقت زیادی صرف کردم (خصوصا نسبت به سال های قبل دبیرستان ) توقع نتیجه عالی دارم . ولی این توقع من ربط مستقیمی نسبت به واقعیت بیرونی نداره (چون طراح ارتباطی با آموزش من نداره ) طراح بر اساس ملاک های خودش (که بنظرش ملاک یاد گیری برای موفقیت در کنکور )سوالاتی طرح کرده که میتونه در یادگیری پرزحمت من نقش زیادی نداشته باشه! این موضوع دو بخش اساسی داره :بخش اول که من مقصرم و بخش دوم که طراح تقصیر داره :
بخشی که من مقصرم به این مربوط میشود که من مطلب درسی و خوب و کامل یاد نگرفتم و سوالات از بخشی که یاد نگرفتم طرح شده است  (یا بخشی که خوب یاد نگرفتم )من دقت نمیکنم زیاد درس خوندن به معنی کامل یاد گرفتن نیست .در اینجا من باید از نتیجه آزمون متوجه بشم کجا رو خوب فرا نگرفتم و بدون ناراحتی و غصه و قهر با درس خوندن اون ها رو یاد بگیرم .
بخشی که تقصیر طراحه مربوط به این است که  مطالبی که مورد سوال قرار میده اصلا در حوزه کنکور و کتاب درسی (که منبع اصلی کنکور )نیست . بعضی اوقات برخی دوستان طراح در طرح سوالی که همکار دیگه طراح هم نتوانسته اند آن را  حل کنند !با هم مسابقه میگذارند !! دانش آموز و راهنمایی درست اون برای بررسی یادگیری فراموش میگردد.
با توجه به مطالب بالا ،نتایج آزمونها قابل تامل هست ولی اصلا وحی منزل نیست و باید بررسی گردد .البته شاید من دانش آموز نتوانم در مورد اینکه برخی سوالات در حوزه کنکور هست یا نه نظر بدهم که در این موارد باید از دبیران آگاه سوال کنم و دست کم برای هر سوال آزمون که نتوانستم حل کنم غم برک نزنم .
البته اشکالات کارم رو هم باید عاقلانه بپذیرم .
خوب دوستان، بهروز باشید سامان سلامیان دبیر ریاضی تجربی

این مطلب را هم بخوانید
کنکور 98
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید