سوال مسخره در ریاضی، خیلی هم مهم است !

سوال مسخره در ریاضی، خیلی هم مهم است !

سوال مسخره  در ریاضی، خیلی هم مهم است !

گاهی خیلی از دانش آموزان  از  سامان سلامیان، دبیر ریاضی در تهران   در هنگام  سوال  پرسیدن  اینگونه شروع می کنند  که،  استاد، من  یک سوال مسخره دارم…

باید گفت  اتفاقا  همین سوالات مسخره  کمک بسیار زیادی به فهمیدن مسائل دارد،  زیرا همانطور که در مواد غذایی یک سری ریز مغذی وجود دارد که اگر از غذاهای ما حذف شود، ممکن است  که  علائم را  در فرد  با ریزش مو و… نشان دهد .

در ریاضی هم اینگونه است، یک سری ریز مفاهیم وجود دارد، به نام فیلر یا پر کننده که این ها در حقیقت حلقه مفقوده بین مطالبی هستند که  خوانده ایم . در نتیجه همین سوالات مسخره  برای حل سوالات  اصلی لازم هستند .

ممکن است که  این سوالات از نظرخیلی از افراد بی اهمیت باشد،  اما در حقیقت  بسیار پر اهمیت است  و باید در اولویت های یادگیری  ریاضی قرار گیرد .

سوال مسخره در ریاضی

سوال مسخره در ریاضی

مثالی در این رابطه:

دانش آموزی  سوال پرسید مگر از قدر مطلق نباید عددی  مثبت بیرون  آید، پس چرا  قدر مطلق x  زمانی که x منفی باشد ،  خروجی  ما-x   می باشد ؟

پاسخ این سوال اینگونه است که در حقیقت  جواب ما منفی نیست ،x خودش منفی  است  و چون ما منفی را گذاشتیم  می شود مثبت،  و این منفی x  به صورت کلی مثبت است . در نتیجه  ممکن است  همین  منفی  باعث شود که فرد تصور کند که ریاضی را نمی فهمد  .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

چه کار هایی به یادگیری بهتر ریاضی کمک  می کند ؟

در کلاس درس یادداشت بردارید و در خانه  یادداشت های خود را نگاه کنید .

این مطلب را هم بخوانید
توصیه برای ریاضی تجربی

بعد از مدرسه ، سعی کنید  حداقل روزی 15 دقیقه تا  20 دقیقه  آن چیزی که در کلاس درس آموخته اید را مطالعه کنید . مطالعه  درسی که همان روز در مدرسه  تدریس شده است به تثبیت و یادگیری  دروس شما کمک بیشتری  می کند .

برای حل  مسائل  به  راه حل های  مختلف فکر کنید .

برای حل مسائل تنها به دنبال یه روش نباشید،  حتی اگر حل مسئله را هم پیدا نمی کنید  اول  سعی  کنید  صورت مسئله را  درک کنید، خود را درگیر کنید و  برای یافتن  پاسخ فکر کنید .  اگر باز هم پاسخ را پیدا نکردید  پاسخ را نگاه کنید و  سعی کنید  حل  آن رابفهمید و خود دو مرتبه آن را حل کنید .

خیلی از دانش آموزان تصور می کنند  که بی وفقه  بدون  هیچ گونه  استراحتی درس بخوانند،موفق هستند در حالی که اینگونه نیست.

حتما بین مطالعه استراحت کنید، در زمان  استراحت خود به هیچ چیز فکر نکنید  .  خوردن  یک غذای سبک  قبل از امتحان  به شما  کمک می کند .

خلاصه مطلب

درآخر می توان گفت،  برای یادگیری  باید  تلاش کنید،  اگر سوالی در ذهن  شما وجود دارد و از بازگو کردن  آن خجالت  زده می شوید،  سخت در اشتباه هستید .  حتما  سوالات  خود را بپرسید  یافتن  حل  سوالات  هرچند ساده  می تواند در یادگیری بهتر ریاضی به شما کمک کند .

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید