رسیدن به بهترین جایگاه در درس ریاضی

رسیدن به بهترین جایگاه در درس ریاضی

برای اینکه بتوان به بهترین جایگاه با بالاترین راندمان در ریاضی رسید، یک قانون وجود دارد.حداقل خواسته های شخص  باید از بالاترین خواسته دیگران بالاتر باشد.


شاید در نگاه اول شعار باشه که حداقل خواسته ات باید از قله دیگران بالاتر باشه. دیگرانی که خواسته هایشان سقف دارد، افراد کوتاه فکری هستند که با دیدگاه سکون می خواهند به اون قله برسند. برای اینکه به بالاتر از قله دیگران بخواهیم برسیم، راهکارش خیلی ساده است:

مثل دیگران ساکن نباش.

اگر قوی ترین رقیبی که داری در ۱ ساعت ۳۰ تست ریاضی می زند، تو ابتدا ۲۰ تست ریاضی بزن ولی صد بزن. سعی کن به ۳۰ تست ریاضی با درصد ۱۰۰ برسی. بعد شروع کن ۳۱ تست ریاضی بزن و تلاش کن درصدش را ۱۰۰ کنی

تلاش های هدف دار کمیتی کیفیتی راهکاری است که در رقابت اپل و سامسونگ دیده می شود.

این راهکار را در جدا شدن تسلا و در اوج شدن آمازون میتونیم ببینیم.

راهکار های جهشی و دور شدن از رقبا را در بوگاتی میتوان دید. پشت سر گذاشتن رقبا و بالاتر بودن از رقبا را شاید زمانی یک شعار بود. اما الان کلی راهکار دارد. ولی یک ویژگی عمده دارد: باید جوری تلاش کرد که دیگران جرات انجام دادنش را ندارند. دقت کنید، رتبه ها ناخودآگاه این مدلی فکر می کنند و رفتار می کنند. جوری آرامش دارند و طوری رفتار می کنند که دیگران توانایی رقابت با اونها را ندارند.

  • در زمان حل سوال شما نیاز به میزان قابل توجهی آرامش دارید که بتوانید تمرکز کنید، موقع حل سوال گوشی همراه خود را کنار بگذارید، دور از کامپیوتر بنشینید و تنها زمانی از این دو ابزار استفاده کنید که دیگر هیچ راهی به ذهنتان خطور نمی کند.

  • دقت کنید زمان تمرکز روی یک مسئله بدون استفاده از ابزار الکترونیکی، به خود آن مسئله و وقتی که شما قرار است روی آن بگذارید بستگی دارد. این زمان ممکن است هفته ها طول بکشد.

  • بعد از این که زمان زیادی به مسئله فکر کردید، در کامپیوتر به کمک نرم افزارهای ریاضی سعی کنید در صورت لزوم شکلی رسم کنید یا محاسبه ای که به صورت دستی نمی توان انجام داد را انجام دهید.

  • از گوشی همراه خود برای پیدا کردن تاریخچه مسئله و مشاهده ی راه حل های مسئله های مشابه در اینترنت استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید
سوال های امسال کنکور سخته؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید