راز موفقیت در کنکور

راز موفقیت در کنکور

راز موفقیت در کنکور

سامان سلامیان یکی از بهترین دبیران ریاضی در این مقاله در رابطه با کنکور و روش های موفقیت در آن صحبت می کنند . همچنین شما می توانید برای یادگیری و تسلط بیشتر بر مباحث کنکور ازآزمون های رایگان سامان سلامیان استفاده کنید .

تا  کنکور زمانی باقی نمانده ، حدودا یک ماه دیگر !بیشتر شاگردان با شنیدن اسم کنکور دچار استرس و نگرانی می شوند اما راهکار های زیادی وجود دارد تا بتوان با این استرس و اضطراب مقابله کرد . تنها شاگردانی که از تسلط کافی  در مباحث بر خوردار هستند ، با شنیدن اسم کنکور دچار استرس نمی گردند .

به طور حتم بین دوستان  و اقوام  خود ،صحبت کنکور به میان می آید که مثلا پارسال کنکور خیلی سخت برگزار شد ، تا کنکور چقدر زمان مانده ،آیا برای کنکور آماده ای ؟ و  از این قبیل  صحبت ها ،شاید با شروع این صحبت ذهن بیشتر شگردان خصوصا پشت کنکوری ها درگیر شود و نگران شوند .

راز موفقیت در کنکور

راز موفقیت در کنکور

می توان گفت این دسته از شاگردان به اصلاح استرسی هستند ،بیشتر این افراد اگر چه تلاش  بسیاری کرده اند ،اما استرس و نگرانی در آن ها سبب می شود که آن ها در کنکور موفق نشوند . برای غلبه بر این استرش بهتر است ادامه مقاله  را مطالعه فرماید .

استرس در شاگردان هم می تواند مخرب باشد و هم مفید ،شاگردانی که قبل از کنکور و یا هر آزمونی دچار استرس می شوند ،به طور حتم استرش سبب می شود که این افراد  مطالعه و آمادگی کافی برای شرکت در آزمون را داشته باشند . اما اگر این استرس هم چنان سر جلسه کنکور نیز همراه باشد می تواند در نتیجه آزمون تاثیری مخرب از خود به جای بگذارد .

این مطلب را هم بخوانید
گام‌های آخر برای کنکور | آخرین نکات جمع بندی کنکور

راهکار های کاهش استرس

با کمک راهکار های ارائه شده شما می توانید به استرس خود غلبه کنید:

داشتن اعتماد به نفس

اعتماد داشتن به خود و دانسته های خود سبب افزایش اعتماد به نفس در فرد می گردد . باید این باور را داشته باشید که مطالبی که مطالعه کرده اید به همین راحتی از ذهن شما خارج نمی شود و تنها کافی است برای تسلط ،در باز های زمانی مشخص ، بر مباحث خوانده شده  نگاهی داشته باشید .

شما می توانید برای مشاوره و اطلاع از دوره های آموزشی سامان سلامیان ، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :
۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

به هیچ وجه قبل از جلسه مطالعه نکنید

قبل از ورود به جلسه لازم است تا حداقل  4 ساعت  قبل از آن مغزتان انرژی  کافی داشته باشد . به هیچ وجه  قبل از جلسه ،تست و سوال حل نکنید .

می توانیم بگوییم که حتی مطالعه قبل از ورود به جلسه نه تنها تاثیری ندارد بلکه می تواند مخرب باشد و سبب فراموشی مباحث دیگر شود .

در منزل از خودتان آزمون بگیرید 

آزمون گرفتن بعد از مطالعه می تواند در تسلط بر مطالب مفید باشد . یعی کنید بعد از مطالعه هر درس از خود آزمون بگکیرید حتی اگر درصد خطای شما بالا باشد . آزمون گرفتن از خود در منزل سبب افزایش اعتماد به نفس و انگیزه در فرد می گردد .

به اندازه کافی آرامش داشته باشید

افرادی که آرامش بیشتری دارند در کنکور موفق تر هستند . متاسفانه برخی از شاگردان قبل از کنکور تا دیر وقت بیدار می مانند و درس می خوانند آرامش در شب قبل از کنکور تاثیر بسزایی در موفقیت دارد . آرامش سبب می گردد تا ذهن افراد آرام تر باشد  ،همین آرامش سبب می شود تا فرد در هنگام آزمون مطالب را به راحتی به یاد بی آورد .

این مطلب را هم بخوانید
سوال های امسال کنکور سخته؟

واقع بینانه ببینید

مسلما شما بیشتر از آنچه که خواندید مطالبی را به یاد نمی آورید . پس یهتر است در هنگام آزمون نظم فکری خود را بر هم نزنید . سامان سلامیان دبیر ریاضی تجربی  به شاگردان خود توصیه می کنند با کمک راهکار های  کاهش استرس و تکنیک های تست زنی   همچنین مدیریت بر زمان بندی آزمون ،در  کنکور موفق باشید و سوالات خود را با آرامش کامل پاسخ دهید .

با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

برخی از مقالات

اساتید برتر کنکور

دبیر خصوصی حسابان

دبیر خصوصی ریاضی

بهترین دبیر ریاضی

نه به کتاب نخواندن

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید