توصیه برای ریاضی تجربی

توصیه برای ریاضی تجربی

توصیه برای ریاضی تجربی

این روز ها کنکور تجربی رقابتی است نه تنها بین محصلین سال آخر ،بلکه خیل عظیمی از آرزومندان روپوش سفید اعم از فارغ التحصیلان دبیرستان و حتی دانشگاه و لیسانسه هایی که موفقیت زندگی را در آن می بینند .

چند سالی است که تست های زیست و شیمی بسیار دشوار و حتی خواندنشان هم وقت گیر است و رقابت به درس منطقی ریاضی کشیده شده است ،اکثر قبولی های رشته ی پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی حدود 20 تست از 30 تست را جواب می دهند که بسیار خوب و قابل قبول است . عمل به نسخه هایی که سر کلاس می دهم ،حل هر هفته صد تست از مبحث تدریس شده و تمرکز سرکلاس تا حدی که فرض کنید قرار است  ان چه را به شما می آموزم را درس دهید . تکرار می کنم :درس دهید ،شما را به این هدف می رساند . هدف من در کلاسم آموزش هنر حل مسئله است و ریختن ترس شما از قدر مطق و براکت و سینوس sin  و کسینوس cos و لگاریتم log و عدد e و π  رادیکال ،مشتق و انتگرال است . قبولی های پزشکی تهران و بهشتی و سایر دانشگاه های علوم پزشکی که بعضی از آن ها اکنون در دوره ی تخصص مشغول به تحصیل هستند یا مطب می نشینند ،شاهدی بر  این ادعا هستند که البته تلاششان ،تاثیر مهم تر را داشته است .

مد شده که این سال ها تست های مفهومی چند چیز پرس که وابسته به شناخت شما از نمودار توابع است یا از ترکیب چند تابع به دست آمده است ،در کنکور بیاید ،لذا همه فصول را باید به دقت خواند . البته آنالیز ترکیبی و احتمال و آمار و مقاطع مخروطی و هندسه یک بحث جداگانه ای از بقیه فصل ها دارند .

توصیه-برای-ریاضی-تجربی

توصیه می کنم هر هفته حداقل 3 جلسه ی 3 ساعته برای خواندن جزوه  و تمرین و حل صد تست مربوطه وقت بگذارید تا بتوانید به تعداد بیشتری از 30 تست تجربی جواب دهید . باز هم می گویم طوری بخوانید که انگار قرار است ،آن را درس بدهید.

از ریاضی در کنکور تجربی اصلا معما ند اریم و دقیقا هر سوال معلوم است که به کجا مربوط می شود . روش آموزش من مطابق تست های مفهومی کنکور و به صورت نموداری ،شهودی و غیر حفظی است البته روش های عدد گذاری و زبل بازی و حل های دست تو جیب هم جایگاه ویژه ای دارند .

در کلاس فروش حل مسئله به کمک حل مسئله ،انجام می شود که بهترین شیوه ی آموزش ریاضی در دنیاست . پس مسائل حل شده جزوات جداگانه کلاسم را به عنوان مسئله مادر که تست های کنکور از آن داده می شوند را به خوبی بگیرند .

ریاضی خوندنی نیست تو چرک نویس حل کردنی است .

کلاس کنکور ریاضی تجربی سامان سلامیان

فقط یک بعد از ظهر کامل در هفته ،پنج ساعت آموزش فصل به فصل و مبحثی با جزوات جداگانه ،که از هر مبحث حل حدود 100 تست را پای تخته می بینید . آزمون تستی ،رفع اشکال آزمون ،تدریس مفهومی ،آشتی با نمودار ،ارائه تکالیف و کنترل و رفع اشکال تکالیف انجام می شود . همین یک بعد از ظهر در هفته برای شما کافیست که به سادگی به 20 تست از 30 تست ریاضی کنکور تجربی پاسخ صحیح بدهید و از نظر ریاضی استاندارد قبولی در سه گانه :

  • پزشکی
  • دندان
  • دارو

را داشته باشید .

اگر از ریاضی بدتون میاد ،بدونید تکنیک یادگیری ریاضی این همانی ست ،مثل پزشکان حاذقی که تا مریض میاد تو مطب ،تو دلشون میگن این همانی ست که براش فلان کار  را کردم ،جواب داد . شما باید سر کلاسم پزشک توابع بشید و مثل درس فارماکولورژی (داروشناسی )فانکشنولورژی !

(تابع شناسی ) از من یاد بگیرید .

با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

برخی از مقالات بهترین دبیر کنکور ریاضی  سامان سلامیان

سرگرمی و ریاضی

دبیر ریاضی

آموزش ریاضی

کنکور ریاضی

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید