تحلیل ریاضی تجربی کنکور تیرماه ۱۴۰۳

تحلیل ریاضی تجربی کنکور تیرماه ۱۴۰۳
دانلود سوالات ریاضی تجربی کنکور تیر ۱۴۰۳
سامان سلامیان
در مجموع با توجه به دشواری نسبی این آزمون میتوان گفت که :
کمترین درصد قابل حصول: حدود پانزده تا بیست درصد ؛ درصد متوسط قابل قبول: حدود بیست تا پنجاه درصد و درصد خوب : بالای پنجاه درصد
بود.داوطلبانی که بالای هفتاد درصد این آزمون را زدهاند؛ بسیار خوب عمل کردهاند.
نکته مهم تعداد بیشتر سوال از ریاضی سال یازدهم بود یعنی ۱۳ سوال ؛ از سال دهم ده تست و از سال دوازدهم ۸ تست آمده بود. پایه بسیار پررنگ بود.
این کنکور ؛ ظاهرا سخت بود چرا که شش تا هفت سوال سنگین داشت ولی با صرفنظر از این هفت سوال نیز ؛ تستهای متوسط رو با بالایی داشت.
سوال ۱۱۱ سوالی از درس توان، ریشه، رادیکال کلاس دهم و قابل حل و ساده بود.
سوال ۱۱۲ سوال تقریبا آشنایی از مبحث دنبالههای کلاس دهم که با کمی دقت میتوان آنرا به جواب رساند.
سوال ۱۱۳ تستی ساده از مبحث دنباله هندسی کلاس دهم است که قابل حل بود.
سوال ۱۱۴ تستی از تمرینهای کتاب درسی ریاضی دهم
و از درس عبارتهای جبری بود که داوطلبهای آماده از پس آن برمیآمدند.
سوال ۱۱۵ حل نامعادله به کمک ترسیم و محاسبات جبری است که در حد کلاس دهم سوال خوب و قابل تقدیری است. شناخت توابع معروف مثل : y=x/x
به حل این تست کمک زیادی میکرد.
سوال ۱۱۶ شبیه تست اردیبهشتماه کنکور تجربی است با استفاده از معلومات سوال به یک معادله درجه دو میرسیم که لازم بوده به روش داشتن ضرب و جمع ریشهها حل شود.
سوال ۱۱۷ که یک تست رایج از تابع وارون است که جای طول و عرض یک نقطه روی تابع و وارونش عوض میشود. بسیار آسان و تکراری بود.
سوال ۱۱۸ از مثلثات دهم بود ؛ ایدهای تکراری با ظاهری جدید که ظاهرش سخته ولی باطنش سهل هست.
سوال ۱۱۹ بسیار دشوار بود و مستحق رها کردن سر جلسه آزمون ترکیب مثلثات و هندسه.
سوال ۱۲۰ واقعا یک معادله ساده مثلثاتی در حد تمرینهای کتاب درسی و امتحان نهایی است.
سوال ۱۲۱ تستی بسیار ساده از دوره تناوب که باید حل میشد.
سوال ۱۲۲ باز هم سوالی ساده با ظاهری ترسناک بود ولی اگر به بطن سوال وارد شویم مطلب خاصی ندارد.
تعیین علامت سینوس از روی دایره مثلثاتی و نوشتن معادله دو خط با توجه به شکل.
سوال ۱۲۳ یک تست با ایده تکراری است که جزء تستهای ساده طبقهبندی میشد.
سوال ۱۲۴ عدد یک که عدد صحیح است از براکت خارج می شود و کافیست که از یک براکت فاکتور بگیریم و چون گفته که تابع پیوسته است باید فاقد براکت باشد و ضریب براکت را صفر می کنیم.
سوال ۱۲۵ بعد از سالها مجددا در کنکور تجربی تکرار شد . پس با حضور این تست ؛این استدلال که گفته میشود فلان مدل فلان سوال قدیمی است رد میشود.
کافی بود مشتق تابع و معادله خط عبوری از دو نقطه داده شده را بنویسیم.
سوال ۱۲۶ از مبحث بهینهسازی کاربرد مشتق و دشوار بود.البته در کنکورهای قبلی رد پا داشت و با تعمیم
معلومات قبلی با کمی حوصله و دقت قابل حل بود.
سوال ۱۲۷ نیز تستی آسان از بحث انحراف معیار آمار کلاس یازدهم بود.
سوال ۱۲۸ از شمارش بدون شمردن کلاس دهم بود با استفاده از یک ترکیب و یک اصل ضرب قابل حل و ساده بود.
سوال ۱۲۹ از آمار مقدماتی و ساده بود؛ چون نگفته تاس اول و دوم ؛ کافی بود حالات دو تاس مساوی را از کل حالات کم کنیم در این صورت یک تاس بیشتر از دیگری رخ میدهد.
سوال ۱۳۰ با رسم نمودار ون بسادگی حل میشد.
سوال ۱۳۱ دشوار و قابل چشمپوشی از حل سر جلسه آزمون ترکیب هندسه و بهینهسازی
سوال ۱۳۲
سوال ۱۳۳
سوال ۱۳۴
اهمیت تالس و تشابه رو نشان میدهند.
سوال ۱۳۵ تستی از بیضی هندسه دوازدهم و آن هم وتر کانونی بود که در کتاب درسی کمرنگ هست.
این نشان میدهد که خود کتاب چندان هم برای طراحان سنجش مهم نیست
سوال ۱۳۶ سوالی از مبحث تابع دهم و ساده بود.
سوال ۱۳۷ در کنکورهای قبلی رد پا داشته و قابل حل بود. رسم تابع وارون و تعیین علامت کسر زیر رادیکال فرجه زوج با تسلط به کتاب دهم قابل حل بود. ایده تکراری داشت.
سوال ۱۳۸ شرط تماس یا دلتا صفر بین خط y=x و سهمی را مینویسیم و به اینکه نقطه در ناحیه سوم
است دقت می کنیم.
سوال ۱۳۹ از قسمت انتقال توابع است وقتی دامنه
دو تابع y=f(x) و y=f(kx) برابر است پس k=1 است چرا که تبدیل x به kx سبب میشود دامنه y=f(x) عوض شود و چون دامنه عوض نشده پس باید k=1 باشد. و با این فرض معادله درجه دو خواهیم داشت که ضرب ریشههایش به سادگی محاسبه میشود.
سوال ۱۴۰ یافتن عرض ماکزیمم یک سهمی است که پیچیدگی خاصی ندارد.
همچنین بخوانید: