تاثیر موسیقی هنگام مطالعه

تاثیر موسیقی هنگام مطالعه

تاثیر موسیقی هنگام مطالعه

سوالی که هفته پیش یکی از  شاگردانم ازمن پرسید ؟ این  بود که آیا  می توان در هنگام درس خواندن  موسیقی گوش داد ؟ آیا موسیقی بر افزایش قدرت یادگیری کمک می کند یا تاثیری  منفی دارد ؟  سامان سلامیان در ادامه به بررسی تاثیر موسیقی بر یادگیری و افزایش تمرکز در هنگام درس خواندن  می پردازند .

تاثیر موسیقی هنگام مطالعه

تاثیر موسیقی هنگام مطالعه

سامان سلامیان:

ثابت شده است که گوش‌کردن به موسیقی کلاسیک، باعث تقویت هوش ریاضی می‌شود، یعنی اگر می‌بینیم برای بچه‌های مدرسه ما سخت‌ترین درس ریاضی است، به این دلیل است که با آنها موسیقی کلاسیک کار نشده است؛ اگر غرب، که افراد زیادی در آن، بسیار از ما جلوتر هستند،باید  بدانیم که با آن ها موسیقی کلاسیک کار شده و مغز آنها برای توسعه و پیشرفت آماده شده است، مغز آنها با ریاضیات عجین است و ریاضیات اساس تفکر فلسفی و تفکر علمی است.

از صحبتهای خاله خودم که پسرش اعزامی المپیاد ریاضی  و مدال‌آور جهانی بوده و فارغ‌التحصیل شریف و فوق دکترا از استنفورد و الان هم استاد دانشگاه پیتزبورگ در امریکاست، شنیده‌ام که در دوران جنینی پسرش ، موسیقی کلاسیک گوش میداده ، در معرض دود سیگار نمی‌رفته و حتی سوسیس و کالباس هم نمی‌خورده!

گوش دادن به موسیقی کلاسیک ،نیاز به تمرین دارد. این تمرینات از کودکستان و دبستان باید جزء خواسته‌های اولیا از مدرسه باشه.تمرینات ریاضی بیشتر و نیز کارکردن و گوش‌ دادن به موسیقی کلاسیک، نظیر موسیقی باخ، بتهون، موتسارت که متأسفانه در کشورمان ما  مردم کمتر به  این نوع موسیقی گوش می دهند.

ذائقه ی موسیقیایی ما بد تربیت شده، ذائقه ی موسیقیایی ما از کودکی بدون موسیقی کلاسیک تربیت شده و مثل این است که اگر به بچه‌ای دائماً پفک بدهند، ذائقه وی با پفک  سازگار می‌شود؛  درمورد موسیقی هم چنین است، یعنی آن‌قدر به موسیقی های غیر کلاسیک و هچل‌هفت، عادت کرده‌ایم که با موسیقی کلاسیک،حال نمی‌کنیم و برایمان حوصله سر بر شده است. لذا این ماجرا باید از پیش‌دبستانی شروع شود.

به پیوست دوتا موسیقی کلاسیک تو کانال تلگرامی سلامیان ریاضی به آدرس:

@samansalamuan

براتون گذاشتم ،گوش بدید تا ریاضیتون بهتر شه

در ریاضی بهتر از خود باشید.

شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

 

با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

برخی از مقالات

چگونگی تاثیر معدل در کنکور

تکنیک های یادگیری

حافظه فعال

اساتید برتر کنکور

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید