باز هم نتایج کنکور اعلام شد!

باز هم نتایج کنکور اعلام شد!

دوستم، سلام خوبی؟
باز هم اعلام نتایج کنکور آمد ؛ عده‌ای خوشحال و عده بیشتری ناراحت؛ اما یک چیز مهم ، نکند خودت را به چشم این رتبه ببینی!
چه رتبه‌ات خوب شده چه بد
ظرفیت‌های وجودی انسان به این عدد نیست . اگر رتبه زیر هزار شده‌ای بدان که شاید به خاطر خانواده و اوضاع مالی آن‌ها رقابت را از جای جلوتری آغاز کردی و اگر رتبه تو خوب نشده بدان که ارزش‌های آدمی ورای این عدد است و شاید عاقبت بهتری در انتظارت هست . بعد از بیست و شش سالی که از کنکورم می‌گذرد ، و از خیلی از دوستانم مطلعم ، شادی و میزان رضایت‌شان از زندگی هیچ ارتباطی به آن رتبه و عدد نداشته است.
لطفا خود را به عدد تبدیل نکنید !

اعلام نتایج کنکور
نه از خوبی رتبه‌ات مغرور شو و نه از بدی آن گرفتار افسردگی و سرزنش خود.
یادت باشد ، زندگی و انسانیت جهت‌هایی بسیار دارد و راه‌های زیادی جهت اعتلای امیتل انسانی ما وجود دارد.
خوشبختانه این روزها هم راه‌هایی بسیاری جهت رسیدن به ملاک‌های موفقیت انسانی پیش پای توست و هم فرهنگ آن‌ها به خوبی جا افتاده است.
ورزش ، هنر ، کار و مهارت همگی راه‌هایی خوب و شاید سریعتر برای رسیدن به آرزوهای توست.
شاید سال‌ها پیش به دلیل فرهنگ بسته جامعه ، خود من هم  این عدد را مهم می‌دانستم اما اینک در جامعه ما  خیلی چیزها عوض شده و افراد دارای مهارت ، تواناتر  دیده می‌شوند. هرگز انسانیت  و توانایی‌های من و تو با این عدد سنجیده نمی‌شود.
ممکن است از زحمت‌ها و کوشش‌های برخی شاگردانم تشکر کنم اما از
سال‌ها تلاش آن‌ها، معلمانشان، پدر و مادرشان و…غافل نیستم و این موفقیت را به خودم نسبت نمی‌دهم و درست نیست که فکر کنیم فقط ما بوده‌ایم که عامل این موفقیت بوده‌ایم؛ و واقعا این نوع طرز فکر توهم است .
بدان که، تو بسیار مهم‌تر از آن عدد و رتبه هستی. زندگی ادامه دارد و چیزهای ارزشمند دیگری هست که بسیار مهم‌تر از این رتبه و عدد هستند.

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند. شما می توانید برای شرکت در کلاس های آنلاین خصوصی و نیمه خصوصی استاد سلامیان و یا تهیه دی وی دی های آموزشی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱ و یا به شماره واتس اپ 09213363198 پیام بدهید.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید