آموزش با تصویر ریاضی

آموزش با تصویر ریاضی

آموزش با تصویر ریاضی

یکی از روش های  یادگیری ریاضی ،یادگیری به روش فیلم های آموزشی است ، فیلم های آموزشی که معلم می سازد  یا فیلم های آموزشی که خود  دانش آموز می سازد . در کلیپی از یک آموزگار  در کالیفرنیا  دیدم که  یک معلم ریاضی  یک بار  که یکی از  شاگردانش  یک سوال ریاضی را که یاد نمی گرفت  یک فیلم  ویدیویی  روی آیپد  درست کرد  و به دانش آموز نشان داد  او نیز  جواب سوالش  را گرفت  و بقیه  دانش آموزان  نیز از  آن فیلم  استقبال  کردند  و معلم  تصمیم گرفت  از آن ها در خواست کند  که خودشان  فیلم آموزشی  بسازند  و در سایت  و در کلاس  خود قرار  دهند با این  کار هم خودشان  بیشتر  یاد می گرفتند  هم شاگردی  که اون بخش  از درس را متوجه  نشده بود  با زبان  همکلاسی  خودش بیشتر  متوجه می شد ،این روش  که با  نام قطار  ریاضی نام گرفت  در آن دانش آموزان  فیلم های آموزشی  می سازند  و در کلاس درس باهم  آن را می بینند .

آموزش با تصویر ریاضی

آموزش با تصویر ریاضی

اثر آموزش تصویری

در ادامه سامان سلامیان  به بررسی اثر آموزش تصویری  و یادگیری به کمک دی وی دی  می پردازند .

در دوره های قبل برای یادگیری، از جزوات مکاتبه ای استفاده می کردند که در این جزوات روح و حس معلم جایی نداشت . برخی از موسسات با فتوکپی از جزوات سامان سلامیان و ارسال آن  به شهرستان ،برای آموزش دانش آموزان شهرستانی  استفاه می کردند .در حقیقت این دانش آموزان شهرستانی ، در دسته  دانش آموزان غیر مستقیم سامان سلامیان بودند که در هنگام قبولی در دانشگاه های تهران به دیدار ایشان می رفتند  .

این مطلب را هم بخوانید
یادگیری آنلاین ریاضی با کمک نرم افزار

در عصر دیجیتال ،  روش های  های مختلفی  برای آموزش وجود دارد ،از جمله  آموزش تصویری. این روش آموزش  مزیت های بسیاری  دارد از جمله  انتقال توانایی های دبیر  و یا حتی انقباض و انبساطات صورت که در آموزش  و تفهیم و ماندگاری  مطالب در ذهن  دانش اموز بسیار موثر است .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

سامان سلامیان  بیان می کنند  ،از آنجایی که در اویل  دوره تدریس خود  ، افراد زیادی سعی داشتن تا مانع پیشرفتم شوند ،تصمیم گرفتم  به تمام افرادی که عاشق معلمی هستند  و آرزوی تدریس دارند  کمک کنم تا  بتوانند پله های ترقی را طی کنند .

در طی آموزش تصویری  انتظار می رود که  دانش آموزان تمام  این ویدئو  ها را تماشا کنند  ،فایل های پی دی اف  را دانلود کنند ،مسائل را حل کنند و پاسخ  خود را چک کنند  تا بتوانند   بخش مربوطه را به طور کامل یاد بگیرند .

همچنین   بنده تصمیم دارم که تمام تجربیات دهه 80 خودم را  که از همان دوره ، جزو پر مخاطب ترین دبیران ریاضی بوده ام را به صورت دیجیتالی  در اختیار تمام دانش اموزان عصر دیجیتال  قرار  دهم ، به گونه ای که آموزش و یادگیری دیجیتال در ریاضی را تقویت کنم . امید  بر این است که بتوانم در ارتقا سطح ریاضی  و عامه فهم بودن ریاضی در  سراسر کشور مفید باشم.

این مطلب را هم بخوانید
نقش پررنگ کاربرد مسائل ریاضیات در بازی‌های کودکانه

با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

سخت گیری در آموزش ریاضی

روش های نوین تدریس ریاضی

کنکور ریاضی

روش خواندن درست ریاضی

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید