کنکور۹۹ چگونه بود؟

کنکور۹۹ چگونه بود؟

کنکور ۹۹ سخت بود اما  نقاط مثبتی هم داشت:

کنکور سراسری ۹۹ بر خلاف کنکورهای قبل، فقط دانش آموزها رو نسنجید بلکه معلمان و مشاوران رو هم  به خوبی آزمود.

کافیست از شرکت کنندگان  کنکور ۹۹ بپرسید که اگر معلم و مشاوری داشتند، چقدر در نتیجه کنکورشون تاثیر مثبت داشته؟

کنکور 99 چگونه بوددر سالهای گذشته بعد از پایان کنکور، آمارهای عجیبی از بعضی افراد می شنیدیم. مثل: تطابق ۹۰ درصدی سوالات جزوه ی من با کنکور، یا هرچی من توی جزوه ام گفته بودم توی کنکور اومد، و….

اما امسال بعد از کنکور کمتر ازین خبرا بود!

کنکور۹۹ برای معلم‌ها و مشاورها کنکور عملکرد بود. و یادآور این نکته مهم که:

“هر فردی نمیتونه بعنوان مدرس ، به شما کمک کنه یا هر کسی که اومد و جملات انگیزشی گفت مشاور نیست”، حالا با برگزاری کنکور۹۹ به خیلی ها ثابت شد.

دانش آموزان با مشاهده سوالات کنکور۹۹ به این نکته ی مهم  پی بردند که اگر کسی بعنوان مدرس کنکور بهشون گفت: با یا یک روش میشه به بیش از  ۶۰٪ سوالات کنکور پاسخ داد، ادعایی توخالی مطرح کرده و محاله که چنین چیزی درست باشه.
حالا دانش آموزان فهمیدند که اگر گروهی با عناوین فریبنده ای مثل “کنکور آسان است”  وارد  کنکور شدند، فقط قصد خالی‌کردن جیب داوطلبان رو دارند. حتی اگر بفهمند “کنکور آسان نیست” و با اسامی جدیدی مثل ” اوج یادگیری” و…. ظاهر بشن، قصد و نیّت شون تغییری نکرده و یا این‌که بخواهند ریاضی رو با دو تا انیمیشن یاد بدهند و بگن تو هیچ یاد نگیر و هیچ نموداری رو هم نکش و فقط این روش . مثلا اینو بذار تو اون و اونو بذار تو این حله! شما رو به خدا از نودونه کنکورداده‌ها بپرسید که آیا ریاضیش اینجوری بود؟ زیست و شیمیش اینجوری بود؟

کنکور۹۹ ثابت کرد شخصی که خودش رو بعنوان مشاور معرفی میکنه، اگر خودش واقعا مسیر موفقیت تحصیلی رو نرفته باشه و صرفا با حفظ کردن چند کتاب بخواد به بچه‌ها روحیه بده، نمیتونه کمک خاصی بکنه و در یک چنین کنکورهایی که آمادگی روحی_روانی و علمی حرف اول و آخر رو میزنه، دانش آموزی که از این آمادگی بهره مند نباشه، نتیجه نمیگیره.

در آخر به دانش آموزان کنکور  ۱۴۰۰ و والدین گرامی شون که خیلی نگران هستند و در مورد سطح سوالات کنکور ۱۴۰۰ سوال میکنند باید عرض کنم:

نگران سطح سوالات کنکور ۱۴۰۰ نباشید. بلکه مهارت “علمی” و “فنی” و “روانی” خودتون رو بالا ببرید. که اگر این مهارت‌ها رو تقویت کنید، در کنکور ۱۴۰۰ با هر نوع سوالی که روبرو بشید، موفق خواهید شد.

مهارت علمی کنکور با مطالعه دقیق و ” اصولی” و مفهومی و غیرتستی ،بدست میاد.

مهارت فنّی کنکور با یادگیری مفهومی و تمرین تست زنی و مدیریت زمان بدست میاد.

توان روانی هم با کارکردن روی ” اعتمادبنفس، کنترل اضطراب و شناخت خود،  و….” بالا میره.

همه مهارت‌های فوق ، قابل یادگیریه. بشرطی که شما به فرد خردمند و روشمند مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید