فصل امتحانات و چند قدم مهم اوليا

فصل امتحانات و چند قدم مهم اوليا

فصل امتحانات و چند قدم مهم اوليا

چگونه در فصل امتحانات به فرزندانمان کمک کنیم ؟ آیا عملکرد والدین در فصل امتحانات اهمیت دارد ؟مهندس سامان سلامیان در ادامه این مطلب  چند نکته مهم  در رابطه با نقش والدین در امتحانات را بیان می کنند .

امتحانات نیم‌سال اول در راه است، دانش آموزان باید تلاش بیشتری در این دوران داشته باشند تا بتوانند  به موفقیت  و سربلندی برسند.  به طور حتم والدین  در تمرکز و البته  موفقیت دانش آموزان بی تاثیر نیستند، کمک و نظارت  اولیا ،  تاثیر بسیار زیادی  در پشت سر گذاشتن موفق امتحانات مدرسه، لازم و ضروری است.

برنامه ریزی والدین در این دوران باید  با توجه به رده سنی  انتخاب شود،  تا  دانش آموزان بتواند با انگیزه بهتری خود را برای امتحانات آماده کنند . به طور مثال هر چه  سن  پایین تر  باشد، معمولا  والدین  با دادن وعده هایی با توجه به شرایط سنی فرزندتان برای افزایش انگیزه‌ او در درس خواندن روش‌هایی را برگزینید تا مشوق او باشد، به عنوان مثال قول و قرار جایزه و پاداش می‌تواند مؤثر باشد.

فصل امتحانات و چند قدم مهم اوليا

فصل امتحانات و چند قدم مهم اوليا

اما  برخی دیگر از دانش آموازن  به دلیل سن و یا مستقل بودن  بیشتر تمایل دارند خودشان برنامه ریزی کنند و  معمولا  والدین  درگیر نمی شود . بهتر است  اگر  فرزند شما نیاز به کمک دارد  به او در برنامه ریزی درسی کمک کنید .

توجه داشته باشید در  زمان برنامه ریزی برای فرزند  خود  حتما تمام زمان را به درس  خواندن  اختصای ندهید،  در میان زمان هایی  برای  استراحت و تفریح هم  باید  در نظر بگیرید . اصرار بر درس خواندن و محروم کردن  دانش  آموزان  از  تلویزیون و تفریح  مانع تمرکز  فرد می شود، البته باید  توجه داشته باشید که تفریح  و استراحت بیش از اندازه  مانع از درس خواندن فرد نشود .

آرامش محیط اطراف  برای افزایش تمرکز در زمان درس خواندن بسیار تاثیر گذار است ، والدین باید آرامش محیط خانه را برای فرزندانشان حفظ کنند.

پس از مطالعه  کامل سعی  کنید  با برزگزاری یک امتحان و یا پرسش و پاسخ  کوچک ، فرزند خود را محک بزنید،  با امتحان، دانش آموز می تواند  نقاط  ضعف خود را پیدا کند و با تکرار و تمرین خود را  تقویت کنند .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

چگونه بفهمیم که یاد گرفته‌ایم؟

یادگیری، مستلزم دانستن،  اندیشیدن یا انجام کارهایی است که قبل از یادگیری قادر به انجامش نبوده‌ایم.

برنامه درسی و آموزش معلم باید به شکلی باشد که ما را به جایی که نبوده‌ایم بکشاند‌.

یادگیری با ناآسودگی  همراه است پژوهش‌ها نشان داده‌اند که اگر محیط و محتوای درس منطبق بر آموخته‌های قبلی فراگیرنده باشد؛ شاگردان رشدی نخواهند کرد ولی  نامتعادلی پویا می‌تواند تا مدتی برای شاگردان‌ ناآسودگی ایجاد کند و یادگیری را تسهیل دهد .

وظیفه معلم یاد دادن نحوه یادگیری به فراگیرنده  است. مخاطب باید بیاموزد که، چگونه بیاموزد.

کلام آخر

در آخر می توان گفت،  اولیا نقش بسیار  مهمی  در  موفقیت  فرزندانشان در  فصل های امتحانات دارند،  بهتر است  کمی  در این دوران وقت بیشتری برای برای برنامه ریزی  دروس  فرزند خود داشته باشند،  تا بتوانند به آن ها در یادگیری دروس و تقویت حافظه کنند .

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید