راز موفقیت در کنکور ریاضی

راز موفقیت در کنکور ریاضی

راز موفقیت در کنکور ریاضی

راز موفقیت در کنکور ریاضی 98 چیست؟ چگونه می توان در زمان کم موفقیت در کنکور را به دست آورد ؟

اول از همه باید تصمیم گیری کنید، این مورد بسیار مهم است شما باید خود تصمیم بگیرید که در کوتاه ترین زمان ممکن  یاد بگیرید و به موفقیت دست پیدا کنید .

سپس تعیین هدف کنید ، هدف شما باید خیلی واضح و روشن تعریف شده باشد  و دقیقا بدانید که در سال آینده در کدام دانشگاه  مشغول به تحصیل هستید .

شناخت های اولیه از رشته خود داشته باشید ، در این رابطه می توانید از مشاورین تحصیلی و  همچنین معلمان خود  کمک بگیرید .

شناخت جایگاه اولیه  یا همان برنامه ریزی، تعیین منابع معتبر  مورد نیاز و وسایل راه و همینطور سنجش و کنترلی است که باید در طول مسیر رسیدن به موفقیت رعایت شود .

در صورتی که  که این موارد را به درستی رعایت کنید می توانید در  کمترین زمان بهترین نتیجه را داشته باشید .

راز موفقیت در کنکور ریاضی

راز موفقیت در کنکور ریاضی

آشنایی با برخی از روش های مطالعه

علاوه بر مواردی که در ابتدا برای رسیدن به  موفقیت در کنکور بررسی کردیم،  موارد  دیگری هم هستند که در این زمینه بی تاثیر نمی باشند ،  از جمله:

داتشن تغذیه  مناسب،  خواب کافی و همچنین ورزش کردن می تواند در قدرت یادگیری شما کمک کند .

توجه به اصل بهداشت روان،  تاثیر این اصل را نمی توان  بر قدرت یادگیری  و  موفقیت بی تاثیر دانست ،استرس بیش از اندازه، افسردگی  و یا ترس از ناکامی  همگی می توانند در  رسیدن به هدفتان  همچون مانعی  بر سر راه شما باشد .

این مطلب را هم بخوانید
توصیه هایی در زمان باقی مانده برای موفقیت در کنکور

شرکت در آزمون های معتبر و تلاش برای موفقیت در آزمون ها، همانطور که قبلا هم گفته شد این آزمون ها  برای محک زدن خودتان و آشنایی با روند سوالات کنکور بسیار مهم است .  با بررسی کردن سوالات و دوره مباحثی از  آزمون که نتوانستید  با آن ها پاسخ درست را بدهید ، حتما کمک کننده خواهد بود .

وقت کافی برای مطالعه و یادگیری خودتان صرف کنید، برخی از دانش آموزان  اینگونه تصور می کنند  که تنها با صرف یک وقت کوتاه  می توانند پله های موفقیت را طی کنند .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای مشاوره تحصیلی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

استفاده از منابع درسی معتبر ، نیز از مواردی است که می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک  کند .

مرور  کردن دروس، مانع از فراموشی مباحث و همچنین  افزایش یادگیری شما می شود .

از دروسی غافل نشوید ، سعی کنید به طور همزمان دروس عمومی و تخصصی  را مطالعه کنید ، از دروس عمومی به  عنوان یک زنگ تفریح استفاده کنید .

استفاده از مشاوره های معتبر و تجربه موفقیت دیگر  دانش آموزان   نیز کمک کننده است .

و بسیاری موارد دیگر که همگی می توانند در رسیدن به موفقیت و قبولی در رشته های برتر کنکور  به شما کمک کند.

فرار رو به جلو یعنی چه؟

یکی از مشکلاتی که مانع نتیجه گیری درست میشود، فرار رو به جلو است .

دقت کنیم، یک داوطلب کنکور (چه دانش آموز چه فارغ التحصيل ) در یک روندی حرکت میکند با یک برنامه به جلو میرود .

این مطلب را هم بخوانید
کنکور ریاضی

به هر دلیلی از این برنامه عقب می افتد (از یادگیری تدریس دبیر ،از انجام درست تکالیف ،از مرور ،… عقب افتاده ) به جای تلاش بیشتر برای جبران ،پاسخگویی را حذف میکند مثلا در جلسه امتحان یا تحویل تکالیف غایب میشود یا از ته کتاب جواب ها را یادداشت میکند یا از دیگران کپی میکند .از شرکت در جلسه پاسخگویی به مشاور طفره میرود . تمام اینها نه خاطر اینست که دوست ندارد درس بخواند فقط به آینده موکول میکند (الان تکلیف زیاد است و دبیر دعوا میکند الان کپی میکنم بعدا برمی گردم و درست و کامل حل میکنم ،بعدا دوباره این درسی را که نخواندم میخوانم . به برنامه مشاور نرسیدم فعلا پیشش نمیروم تا عقب افتادگی ها جبران شود و… ) اینها مصادیق فرار رو به جلو هستند یعنی فرد قصد حذف و انجام کار نادرست را ندارد ولی انجام کار درست را به آینده موکول میکند غافل از اینکه در همان آینده باید کارهای دیگری انجام دهد و وقتی با این فشردگی روبرو میشود دوباره عقب می افتد و دوباره همان حرفها تکرار میشود و دوباره ((رو به جلو فرار میکند ))و … بعد از مدتی احتمال زیاد دارد که ببیند خیلی عقب افتاده و ناامید شود و یا دست کم مباحثی را به این دلیل حذف کند .

نباید (رو به جلو فرار ) کرد باید عقب افتادگی کوچک و کم است آن را برطرف کرد نه اینکه طراحی برنامه جدید را عقب انداخت و در چرخه ای معیوب افتاد . یکی از دلایلی که به دبیران توصیه میشود در برابر عقب افتادن تاریخ برگزاری آزمون ها مقاومت کنند هم ،این موضوع است .

این مطلب را هم بخوانید
واقعيت موفقیت در كنكور

مواظب باشید ((فرار رو به جلو )) یعنی عقب افتادن در بی خبری ماندن .

  سامان سلامیان در مدرسه ریاضی خود تمام این موارد را به دانش آموزان خود یادآوری و تاکید می کند تا آن ها را به قبولی در کنکور 98 نزدیک کند .

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید