ده مشکل عمده در رشد درصد ریاضی

ده مشکل عمده در رشد درصد ریاضی

ده مشکل عمده در رشد درصد ریاضی

ده مشکل عمده در رشد درصد ریاضی، که از بالا رفتن درصد ریاضی جلوگیری می‌کند چیست ؟آیا این مشکل شما هم هست ؟سامان سلامیان در ادامه این بحث به بررسی این موضوع می پردازند با ما همراه باشید.

سندرم مراجعه به حافظه یعنی این‌که، به‌جای فکرکردن به حل مسئله در حافظه تان سرچ کنید که این مسئله راه در کدام بخش دیده اید و حل کرده اید. البته، بحث دیدم که اشتباه است.اگر که به مسئله‌های مادری که در کلاس های درس سامان سلامیان برایتان حل شده و گوشزد کرده ام که ازین مسائل  تست جدید و مشابه زاییده میشود پس بهترین راه این است که برای حل آن ها از چه راه حلی استفاده می کردید .

دومین راه کار که به شما کمک می کند، سندرم عدد گذاری و ردّ گزینه است . خوب شاید سوال شما هم این باشد که باید چه عددی را کنترل کنید ؟

در بخش معادلات ونامعادلات و یکی دو مورد دیگر این روش جواب میدهد، آن هم این است که ” گاهی” خودت را  سرکار نذار.

ده مشکل عمده در رشد درصد ریاضی

ده مشکل عمده در رشد درصد ریاضی

سومین راهکار که می تواند کمک کننده باشد، سندرم عدم درک صورت تست و این‌که میگویند اصلا نمی‌فهمیم  صورت سوال چیست و چه میخواهد که این موضوع بیشتر ریشه در درک مطلب و ادبیات دارد.

که اگه سال دهم هستیم باید روی خواندن متن‌ها کار کنید حتی توصیه می کنم چند رمان قشنگ انتخاب کنید و بخوانید اگه سال یازدهم و دوازدهم هستید، در فیلم های آموزش ریاضی  ما گفته شده که تست‌ها رو چگونه ترجمه و دوبله به فارسی می‌کنیم و صورتشو توضیح میدیم.

یکی از کارای طراح بازی با ادبیات سوال این است که، چیزای همیشگی را با زبون جدید میپرسد.

راهکار چهارم، سندرم وسواس در بستن تیترها است .

به این معنی که دائم از خودتان سوال می پرسید، یعنی مطلب قبلی را یاد گرفتم؟

به راه خود ادامه دهید، اگه یاد نگرفته بودید به طور حتم، گیر می‌کنید پس باید دوباره برگردید و به مطلب نگاهی بیاندازید .

راهکار پنجم،  دست به قلم نشدن و خواندن ریاضی و نه حل‌کردن تست و مسئله است .

به این صورت که بر تخت دراز می‌کشند یه دست زیر سرشون با دست دیگه ورق میزنن حل ها رو نگاه می کنند. این اشتباه است باید، با مداد در چرک نویس حل را از اول تا آخر بنویسید تا کاملا آن را درک کنید.

راه حل ششم، خلاصه‌‌نویسی بیهوده است. ریاضی نیاز به خلاصه نویسی ندارد. آن دسته از دانش آموزانی که این راهکار را برای حل ریاضی دوست دارند، می توانند از هر تیپ تست یک سوال حل شده از اول تا آخر برای خودشان بنویسند ولی خلاصه دستورات و روش‌های حل با خاله بازی کردن آن هم در سال کنکور هیچ فرقی ندارد، ضمنا شما که مثل من ۴۰ سال کنکور  در ذهنتان نبوده تا بدونید چی چقدر مهمه با چه زبونی ازش تست میاد. پس وقت خود را تلف نکنید، می‌توانید تست هایی که غلط میزنید یا نمی‌زنید های‌لایت کنید. یعنی همان کنار جزوه‌ای که بهتون میدم برداشت‌های خودتان را به زبون خودت بنویسی و یک توشه‌ای برای یکماه آخر برای خودتان بردارید.

راه حل هفتم، سندرم نکته‌اش چی بود؟ این فکر تنها شما را از حل مسئله دور می کند، حل را شروع کنید،بعد ازشروع به حل کردن طراح نکته‌باز نیست، تنها با کمک این روش ها هنر آموزان تلویزیون یا شومن های آنلاین یک سوالی را طرح می کنند .

راهکارهشتم، منبع جمع بندی دانش آموز ندارد، شما می توانید از فیلم های ما که خاص و بدون پرتی، همان چیزی را که لازم دارید، را به راحتی یاد بگیرید .

راه حل نهم، سندرم ترس از ضخامت کتاب‌ها است. چون کتاب جامع و قطور است، خیلی از دانش آموزان این ترس را دارند که حتی به کتاب نزدیک شوند ولی فیلم‌های آموزشی  ما این مزیت را دارند که،در طول  یک ساعت با کلی روش حل آشنا می شوید و نحوه ورود به مسئله را در این ویدئو های آموزشی میبینید .

و در آخر راهکار دهم، این است که سندرم حل را از کجا شروع کنم و این تست مال کجاست؟ باید مسئله حل کردن همانند یک معلم حرفه‌ای را در کلاس و پا تخته یاد بگیرید.

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

یادگیری این بخش که چه کنم در ریاضی بهترشوم، با وقت گذاشتن زیاد حاصل میشود ولی همه این ها را ما شسته و رفته در اختیارتان قرار میدهیم و به گفته بچه‌ها یه جمله‌ای یه بیانی چنان مطلب رو تا ابد به ذهنتون میدوزه که سر جلسه قشنگ به خاطر بسپارید.

تقریا می توان گفت، ربع قرن است  که این روش را در کلاس های حضوری انجام میدم و نتیجه اش این است که هر بیمارستانی میروم حداقل یکی دو نفرشان از دانش آموزان من آنجا هستند و اطرافیان من برای مشکلات درمانیشون همیشه از من سراغ دکترای باسواد و به‌روز را می‌گیرند .

نکات چهل سال کنکور اخیر تو ذهنم هست  و سلیقه طراح رو خوب میشناسم که تو کنکور آزمایشی یا سراسری کدام سوال را به چه زبونی میپرسند .

کتاب ها  الکی زیاد هستند، که معلمین ریاضی ایراد نگیرند که کتاب جامع نیست، ولی طراح با لب کلام کار دارد و  میخواهد ببیند که تو قصه رو فهمیدی یا نه!

استراتژی حل مسئله بهتون یاد میدهد که من تست‌ها رو درس میدم تست نمیزنم.

بدون منبع ما هم میتوانید با سعی و خطا و وقت زیاد گذاشتن به جواب برسید، حالا شما ببینید با منبع شسته رفته بهتره یا تجربه کردن روشهای طولانی؟

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید