آموزش ریاضی با متامس

آموزش ریاضی با متامس

چگونه با متامس ریاضی کنکور بخوانیم؟

آموزش ریاضی با متامس

روش تمرین ریاضی با متامس

بهتراست بگوییم چگونه آموزش ریاضی با متامس ریاضی انجام می شود؟ بهترین روش آموزش و یادگیری خودخوان ریاضی چگونه است؟

مرحله اول  آموزش ریاضی با متامس:
برای مرحله اول  آموزش ریاضی با متامس  حتما باید فیلم آموزشی و جزوه  پرینت شده  آموزش ریاضی متامس کنارت باشه تا مفهوم برات جا بیفته . حالا چجوری؟ مثل یک کلاس حضوری واقعی ؛ اول درس رو با فیلم آموزش ریاضی متامس میبینی ؛ دیدن حل کردن دو سه سوال اول توسط خود دکتر سلامیان و با اون بیان شیوا و قابل فهمش ؛سبب میشه که داستان برات کامل جا بیفته ؛ بعد فیلم اموزش ریاضی متامس رو نگه میداری و خودت تست جزوه رو سعی می کنی حل کنی بعدش حل خودت رو با حل دکتر سلامیان چک می کنی؛

روش آی پاز پلی پراکتیس IPPP (من پلی می کنم، پاز می کنم ، پرکتیس می کنم ) فیلم را اجرا می کنم فیلم را متوقف می کنم و تمرین می کنم این روش اختراعی دکتر سلامیان برای آموزش و یادگیری ریاضی هست که داوطلبان زیادی با این روش در آموزش ریاضی نتیجه گرفته اند.

هنگام درس خواندن  و آموزش ریاضی با متامس دائم از خودتون بپرسید:
چرا اینجوری شد؟؟
چرا اینجوری شد؟؟

این از کجا اومد؟ مرحله قبل چجوری به مرحله بعد رسید؟ مسئله از این قسمت توی کنکور چجوری سوال میاد؟ به چه زبون های دیگه هم میشه این موضوع رو پرسید؟
این پرسش ها باعث میشه مفهومی تر یادبگیری.

مرحله دوم آموزش ریاضی با متامس
حواست باشه زیاد روی جزوه درسی معطل نشی.
اصل کار توی ریاضی حل تست و و تکرار و تمرینه
اول تست آموزشی بزن
و حتما موقع حل تست دست به قلم باش. تو چرکنویس حل کن و خودکار تموم کن.
توی ریاضی حفظ کردن و شفاهی خوندن ممنوع هست.

ریاضی خوندنی نیست ،مهارتی و مسئله حل کردنیه. فیلم آموزش ریاضی جوریه که کامل مطالب کتاب درسی ریاضی دهم و یازدهم و دوازدهم تدریس میشه، نکات تستی و کنکوری گفته میشه و تستهای متعددی حل میشه حل کلاسیک و تستی و حل به کمک ترسیم گفته میشه،

نکته مهم برای آموزش ریاضی با متامس
از غلط زدن تست های ریاضی نترس. تنها درسی که غلط حل کردن سوالاتش بازهم به یادگیری ریاضی کمک می کنه ریاضی هست به شرطی که بعدش حل رو از فیلم آموزش ریاضی متامس ببینی و باز هم دوباره حل کنیتوی ریاضی تکرار و تمرین جواب میده و معجزه می کنه.

هدف تست های آموزشی اینه که از آنچه خوندی استفاده کنی.
حتی میتونی موقع زدن تست یک تقلب کوچیکی هم انجام بدی  و یه ذره از حل رو ببینی تا به جواب برسی.

مرحله سوم آموزش ریاضی با متامس :

با فاصله زمانی تست سنجشی بزن تا درصد بگیری و ببینی چقدر مسلط شدی!
بهتره تستات سطح بندی شده باشه تا توی یک سطح مسلط نشدی نرو سطح بعدی!

این مطلب را هم بخوانید
روش های نوین تدریس ریاضی

مرحله بعدی آموزش ریاضی با متامس :
برای مرور بهتره تست های علامت دار قبلی خودت رو بزنی.
با تست ها به جزوه برگرد و فقط همون جاییکه مشکل داری (نه کل فصل) که یادت رفته مرور و رفع اشکال کن.
فراموش نکن برای نتیجه خوب توی ریاضی باید صبور باشی! یه شبه نتیجه کار توی ریاضی معلوم نمیشه.

دقت کن که برای آموزش ریاضی با متامس باید با توجه به سطح درسی خودت از کتاب ریاضی جامع خیلی سبز یا نشر الگو تست بزنی . کتاب هزارتست ریاضی دکتر سامان سلامیان در نشر دریافت هم برای اخر هر فصل بسیار مناسب هست.

ارزش دروس  کنکور لزومابه ضرایب آنها بستگی ندارد و مثلا ریاضی در کنکور 1400 بسیار پر اهمیت شد چرا که بسیار سخت بود البته دوستانی که از آموزش ریاضی با متامس بهره برده بودند، هیچ ایده جدیدی در تست ها ندیدند البته حجم راه حلها زیاد بود و باید سرعت عمل زیادی می داشتند.

یکی از ملاک های اصلی تقسیم زمان در هفته پایانی و تقسیم انرژی در سر جلسه آزمون، ضرائب دروس بوده اما همیشه تاکید شده که در اولویت اول، این عملکرد داوطلبان در آزمون هست که دروس رو ارزش گذاری می کنه نه ضرائب اون ها. برای مثال درس ادبیات یک درس عمومی هست اما به خاطر دشواری بالا در دو سوال گذشته، ارزشی نزدیک به یک درس اختصاصی داشته اما در گروه تجربی سال گذشته، ریاضیات به قدری دشوار بود که ارزش درصد اون هم به دروس اصلی این گروه یعنی شیمی و زیست شناسی نزدیک شد. بنابراین کمتر بودن ضریب یک درس، دلیلی بر اختصاص زمان کمتر نیست و این موضوع به سطح تسلط و وضعیت شخصی شما بر می گرده اما بالا بودن ضریب یک درس، به معنای تأثیر گذاری و اهمیت بالای اون هست.لذا در آموزش ریاضی با متامس دقت کنید که در صورت تمرین مناسب میتونید از ضریب نهفته ریاضی تجربی بهره مند شوید.

📊 روابط محاسبه تراز در سازمان سنجش پیچیدگی های خودشو داره که اون رو از تمام آزمون های آزمایشی متمایز می کنه اما محاسباتی روی ارزش هر سوال یا مقدار ترازی که با پاسخ به سوال هر درس به نمره کل شما اضافه خواهد شد دیدم که به طور کلی با کارنامه هایی که در دو سال گذشته بررسی کرده بودم مطابق داشت؛
🔗 در کنکور ۱۴۰۰ (گروه تجربی) به طور تقریبی ارزش هر سوال زبان و عربی مساوی و دینی کمی بیش تر از این دو درس بود. ارزش هر سوال ادبیات هم سه برابر هر کدوم از این سه درس بود.
🔗 در دفترچه اختصاصی هم ارزش هر سوال ریاضی و شیمی مساوی بود (با وجود بالاتر بودن ضریب ریاضی). تقریباً ارزش هر سوال زیست شناسی ۱۵٪ بیش تر از هرکدام از دو درس قبلی و ارزش هر سوال فیزیک ۲۰٪ کمتر از این دو درس‌. (در حالی که اختلاف ضرائب، شکاف بیش تری رو در ظاهر نشون می ده) برای همین نکته مهم استفاده از آموزش ریاضی با متامس حداکثر استفاده رو بکنید.

این مطلب را هم بخوانید
نحوه محاسبه درصد تخفیف

📍برای برقراری ارتباط بین این دو دفترچه، توجه کنید که ضریب درس زیست شناسی، سه برابر ضریب درس ادبیات فارسی هست اما ارزش هر سوال زیست، تقریباً دو برابر ارزش هر سوال ادبیات هست.

دوستان داوطلب ترکوندن یک آزمون ،مخصوصا ریاضی اگر جامع هم باشه هنر و مدیریت خیلی بزرگی می‌خواد…از مدیریت درست جلسه گرفته تا استرس آزمون که به همه ما استرس میده،همه و همه در نتیجه نهایی ما به شدت تاثیر گذاره. تحلیل تستهای بسته آموزش متامس را حتما انجام بدید.

✨حتما قبل از  تحلیل تستهای بسته آموزش ریاضی متامس  دفتر اشتباهات خودتون رو بیارید و نکات  و تستهایی که غلط حل کردید یا حلش براتون جالب و نکته دار بوده رو از بسته آموزش ریاضی با متامس رو‌ توی اون بنویسید،مهم ترین چیزی که در ایامی که با بسته آموزش ریاضی با متامس کار می کنید یاد میگیرید اشتباهات شماست…قدرش رو بدونید👌🏻

⭐️در موقع استفاده از آموزش ریاضی با متامس به همه سوالات توجه داشته باشید،معمولا تست های ریاضی اخر فصل سخت تر طراحی میشه،پس حتما به تستهایی که سخت طراحی شده اند توجه داشته باشید…

🌟حین کار با آموزش ریاضی با متامس به دام های رایج توجه داشته باشید،مخصوصا اگر گزینه ها ارتباط منطقی و منظم باهم داشته باشن(در ضریبی ضرب شده باشن) حسابی حواستون باشه❌

💫 ریاضی کنکور درس اوج شماست،حتی اگر یکی دوتا آزمون آزمایشی رو  خراب کردید،هیچ بهونه ای برای موفق نشدن نیست!!! بازم تلاش،تکرار،تمرین

یادگیری درصد و تناسب و طرفین وسطین ، محاسبات توان ریشه رادیکال اتحاد تجزیه تعیین علامت معادله درجه یک و دو روش رسم توابع ، دانستن رسم توابع خاص ، انتقال توابع درک درست از تابع دامنه برد از مسائلی است که در آموزش ریاضی با متامس به آنها اشاره شده و داوطلب هم خودش باید بسیار در آنها قوی باشد.

یاد دادن ریاضی و معلم بازی کردن در یادگیری ریاضی کمک زیادی می کنه اتفاقا خیلی از دبیران ریاضی کنکور از بسته های آموزش ریاضی با متامس استفاده کرده اند و جزوات خود را از روی بسته آموزش ریاض با متامس تهیه می کنند.

یک کار با اهمیت در درس ریاضی که عموما به آن توجه نمیشه ، پیش خوانی است . قبل  شروع درس جدید توی ریاضی یا قبل از کلاس درس حتما پیش خوانی کنید. پیش خوانی یعنی مثلا گوگل کنید  که کاربرد اون درس کجاست  یا  کتاب درسی را نگاه کنید و اون فصل را  ورق بزنید و تیترها و عناوین اون درس رو ببینید، یک مسئله حل شده اون رو بررسی کنید و ببینید که مسئله بعدی رو میتونید حل کنید یا نه؟ ببینید که قراره چه چیزی رو یاد بگیرید و بهتون کمک می کنه یه نقشه راه تو ذهنتون از فصل درست بشه و سختیهای فصل رو متوجه بشید که کجاست؟ و یه سری سوال درباره اون مبحث براتون پیش بیاد که باعث میشه موقع خوندن ریاضی دنبال پیدا کردن جواب اون سوالات باشید و با تمرکز بیشتری درس رو از فیلم آموزش ریاضی با متامس نگاه کنید.. اگه فیلم متامس رو نگاه نکنید و پیش مطالعه نکنید نمی دونید هر مطلب رو برای چی دارید یاد می گیرید و نمیتونید از دانسته هاتون سر جلسه کنکور استفاده کنید. ارزش دیدن فیلمهای اموزش ریاضی با متامس این قدر زیاده که میتونه از شما یک معلم ریاضی درست کنه.ارزش پیش خوانی ریاضی را وقتی میفهمید که که قبل از کلاس، درس رو به صورت کلی می خونید و سرکلاس می توانید صحبتهای معلم  رو پیش بینی کنید و تمام سوالهای بوجود اومده توی فکرتون  رو از معلم بپرسید و در آخر پازل اون فصل توی ذهنتون کامل میشه و ضمنا سر کلاس حواستون پرت نمیشه و مهم‌تر این‌که خوابتون نمی گیره!!
یادمه خود من توی دبیرستان طوری قبل درس سر کلاس میرفتم که ببینم آیا معلمه درست درس میده یا نه؟ به سواد معلم و میران یادگیری خودش از درس ، دقت می‌کردم و می دیدم که آیا اصلا درست و خوب و کامل درس رو یاد گرفته یا نه؟
مثلا برای پیش خوانی درس مثلثات، اول باید بدونیم برای چه مثلثات بوجود اومده و به چه کاری میاد توی آموزش ریاضی با متامس به همه این نکات و ظرایف پرداخته شده و این که کاربرد مثلثات توی کجا و چیه اشاره شده، بعدش توصیه میشه متن کتاب درسی ریاضی رو نگاه کنید و تمرینهای بدنه درس رد با چیزی که از متامس یاد گرفتید مقایسه کنید  و فعالیت ها و کار در کلاس ها و مثال های کتاب رو حل کنید و سوالاتتون رو در دفترچه پرسش و نکاتی که تهیه کردید بنویسید تا بعدا روئ اونا کار کنید. جزوه بسته آموزش با متامس جزوه ارزشمندی هست که خیلی از معلمهای ریاضی ازش استفاده می کنند و آموزش ریاضی با متامس از منابع اصلی طرح تست در کنکور سراسریه . اگه کلاس نمی رید خودتون از خواندن مطالب و دیدن فیلم آموزش با متامس جواب سوالاتتون رو پیدا کنید. در سالهای گذشته هیچ تستی در ریاضی کنکور خارج از آموزش ریاضی با متامس نبوده است.دکتر سامان سلامیان ، تجربه بیش از ربع قرن در آموزش ریاضی مفهومی، را در بسته آموزش ریاضی با متامس پیاده کرده است.

این مطلب را هم بخوانید
فیلم آموزش ریاضی کنکور رشته‌های ریاضی
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید