آموزش از راه دور در همه گیری کرونا

آموزش از راه دور در همه گیری کرونا

آموزش از راه دور در همه گیری کرونا

ویروس کرونا یکی از دغدغه های اصلی مردم شناخته شده است، به دلیل آنکه شناخت کافی و راه درمان برای این ویروس هنوز مشخص نیست، تعطیلی مدارس در سطح کشور یکی از راه های  مبارزه با انتشار ویروس کرونا است . ویروس کرونا سبب اختلال در آموزش بیش از 80 درصد دانش آموزان شده است . تعطیلی مدارس تا به امروز یک واقعه بی سابقه بود  و در صورتی که به آموزش  خصوصا در این دوران بی توجهی شود،شاهد تاثیرات طولانی مدت این مدت زمان تعطیلی خواهیم بود .

آموزش از راه دور در همه گیری کرونا

آموزش از راه دور در همه گیری کرونا

سوء استفاده از مدرسه

منظور از سوء استفاده از مدرسه چیست؟آیا مدرسه‌ای سراغ دارید که هیچ‌یک از موارد زیر را در آن مشاهده نمی‌کنید؟

۱. ابزار نشر خطِ فکری

برخی سیاست‌مداران جامعه برای بسط طرز فکر و نظر خود و تربیت نیروهایی هم‌فکر و هم‌عقیده در آینده و حفظ پایگاه اجتماعی خود به یارگیری از دانش‌آموزان و به تبع آن از خانواده‌شان می‌پردازند و گاه با شستشوی مغزی مکتب و اندیشه خود را بسط می‌دهند و برای دوره‌های بعدی مجلس یا ریاست‌جمهوری رای جمع می‌کنند.معتقدم این نگاه بسیار تلخ و دلسرد کننده است.

۲. بنگاه کسب درآمد

می‌توان گفت در تمام دولت‌ها، کاسب مسلکی و دلّالی در آموزش‌وپرورش ما وجود داشته است که اساساً مدرسه را مغازه و دانش‌آموز را به چشمِ مشتری برای فروش کالای خود می‌‌بینند. ناشران کتاب‌های کنکور و دلالان و نمایندگی‌های برگزاری کنکورهای آزمایشی و هرزآموزان سیما که سی‌دی فروشانی هستند که شبه‌علم به جای علم می‌فروشند و اخیراً کارمندان ادارات نواحی آموزش و پرورش که شماره‌های تلفن و اطلاعات ریز دانش‌آموزان و خانواده‌ها و مدارس را می‌فروشند و یا دلالان جابه‌جا کردن و ترانزیت شاگرد و کمیسیون گیری‌های اسف‌ بار از مدیران.

۳.مکانی برای نگهداری بچه‌ها

گاهی به عنوان معلم در مدرسه احساسم این است که محلی شده برای نگهداری بچه‌ها که کوچکترها میخ در پریز برق نکنند و بزرگترها چند ساعتی در مسیر شلاق زدن هورمون‌های اقتضای سن‌شان، حرکت نکنند!

مدرسه حتی کارکردهای اجتماعی خود را از دست داده و تعاملات بین فردی، ارتباط موثر ، نوع‌دوستی ،مردم‌داری و آداب معاشرت را هم به محصل یاد نمی‌دهد . هم‌کلاسی وی را رقیب و دشمن نشان می‌دهد و نه یک هم‌وطن هم‌هدف و چنین می‌شود که امروزه مصادیق زیادی از ترجیح سود شخصی بر منفعت جمعی را میبینیم.

این تصور شان مدرسه را تا حد یک پناهگاه ساده ( که حتی در برخی موارد نا ایمن) پایین آورده است به‌جز چند مدرسه خاص، اکثر مدارس نه دیگر جای‌است برای تربیت شدن، و نه مکانی برای یادگیری.

یکی از معلمین، فرزند دبستانی خود را از یک غیرانتفاعی خارج کرد و اعتقاد داشت به علت کمی جمعیت مدرسه پسرش زندگی در جامعه شلوغ شهری را یاد نمی‌گیرد .وی را به مدرسه‌ای دولتی و پر جمعیت فرستاد نتیجه این بود که پسرش با افرادی همکلاس شده‌بود که شکاف زیاد طبقاتی برای فرزندان دو سر طیف آسیب‌های روانی زیادی تولید می‌کرد که از،گفتن مصادیق آن معذورم.

سامان سلامیان دبیر ریاضی بیان می کنند که، به تجربه شخصی و از تماس‌ها با مجموعه تحت نظارتم دریافته بودم که مدارس فقط هستند که باشند ولی کارآیی خود را از دست داده‌اند.

اوضاع اخیر و همه گیری ویروس کرونا ثابت کرد خیلی از مدارس در سطح کشور نه تنها کاری برای تربیت و پرورش نمی‌کردند بلکه برای آموزش و یادگیری هم کاری نمی‌کردند و پدر و مادر خود مجبور به جستجو و یافتن راه‌کار مناسب و موثر برای فرزند خویش است.

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

کلام آخر

در آخر می توان به عنوان خلاصه ای از مطالب گفت، متاسفانه در حال حاضر در سیستم آموزش و پروش نقایص بسیاری وجود دارد که این می تواند در پروش کودکان و روند آموزش آن ها تاثیر گذار باشد . در این دوران که دسترسی به کلاس و معلم سخت شده است و مشکل رفت و آمد وجود دارد،  آموزش از راه دور و استفاده از فیلم های آموزشی بسیار کمک کننده است .  اما به شرط آنکه زیر ساخت های آموزش مجازی و یا آموزش از راه دور برنامه ریزی شده باشند .

ایران در این زمینه به یک تغییر نگاه کلی نیاز دارد.لازم است مسئولین آموزش و پرورش فقط روزها را نگذرانند و برای وظایف ملی، زیربنایی و توسعه‌ای کشور مسیری درست را سامان نهند و اعتبار علمی و اخلاقی کشور را در سال‌های بعد رقم بزنند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید