یادگیری آنلاین ریاضی با کمک نرم افزار
یادگیری آنلاین ریاضی با کمک نرم افزار
مفهوم حد با استفاده از راهبرد تضاد مفهومی و نرم افزارDesmo ، آیا شما با این نرم افزار آشنایی دارید ؟ آیا تا به حال با کمک نرم افزار های آموزشی درس خوانده اید ؟ این نرم افزار ها می توانند نقش یک دبیر خصوصی ریاضی را داشته باشند ؟ سامان سلامیان در ادامه به بررسی این سوالات می پردازند .
خوشبختانه درطی سال های اخیر ،جامعه ریاضی مفهوم حد را به عنوان اساس اصلی در محاسبات پیشرفته ، به رسمیت شناخته است . این مفهوم تنها در جامعه ریاضی جا افتاده است و در حال حاضر در آموزش ریاضیات که شامل آموزش ریاضیات در مدرسه و دانشگاه می شود ،این مفهوم جایگاه اصلی خود را ندارد و در حاشیه قرار گرفته است . در این مقاله سامان سلامیان بهترین دبیر ریاضی ، سعی بر تجزیه و تحلیل آموزش ،راه های یادگیری و تدریس مفهوم حد با استفاده از یک ابزار آنلاین و گرافیکی به نام دسموس دارند . همچنین در ادامه با ارائه مثال هایی در رابطه با چگونگی استفاده از راهبرد تضاد مفهومی و نرم افزار گرافیکی دسموس با یک رویکرد تعاملی ،پویا و متقاعد کننده در مورد مفهوم حد ،به ویژه محاسبه کردن حد در بی نهایت ،ارائه می شود .
قرن بیست و یکم ، در حقیقت قرن کم رنگ شدن جامعه صنعتی و پر رنگ شدن جامعه ای جدید است که بیشتر با عنوان جامعه اطلاعات و دانش شناخته می شود . در قرن بیست یک ،که آغاز عصر جدیدی است ،تغییراتی را در پارادایم در تدریس ، یادگیری و تغییر انتظارات دانش آموزان و معلمین انتظار می رود .
در ریاضی بهتر از خود باشید.
این دنیای امروزه ،عصر خلاقیت و نوآوری نام برده می شود دلیل آن هم ویژگی های بسیار خلاقانه ،پیشرفت روزافزون فناوری ها و نوآوری در عصر خلاقیت می باشد .این دوران عامل اصلی پایداری ،پویایی حرکت همراه با محوریت خلاقیت ،نوآوری و موفقیت جوامع است . دلیل آن در این است که پدیده های خلاقیت و نوآوری ،عرصه بسیار گسترده ای از جامعه انسانی را تحت تاثیر عمیق خود قرار داده است . اما نکته ای که مورد توجه می باشد این است که، باید این را در نظر داشت که مسیر این همه پیشرفت از آموزش و پروش می گذرد در نتیجه، آموزش و پروش باید تغییر کند تا شاهد پیشرفت دانش آموزان باشیم . سکون و کهنگی در یک محیط ،دلیل اصلی برای بروز مشکلات می شود ، اما این تغییرات ایجاد نمی شود مگر آنکه معلمان از شیوه های خلاقانه و جدید برای تدریس استفاده کنند . روش های سنتی دیگر جوابگوی جامعه و افراد نیست و روش های سنتی مانع از حرکت به سمت تحول و پیشرفت می باشد .
در حال حاضر آموزش های چند رسانه ای و یادگیری ریاضی به روش دیجیتال به طور گسترده در آموزش و تدریس دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد که همگی از پیامد های پیشرفت و نو آوری است. این روش آموزش از مزایی برخوردار است که آموزش به روش ستنی اصلا قابل قیاس با آن نیست .
در نتیجه می توان گفت آموزش به روش چند رسانه ای در تمام دروس خصوصا درس ریاضی ،سبب افزایش انگیزه و افزایش علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری دروس شده است و راهی عملی برای درگیر شدن در یادگیری می باشد
با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان
برخی از مقالات
با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان