سوال های امسال کنکور سخته؟

سوال های امسال کنکور سخته؟

سوال های امسال کنکور سخته؟

سوال های  امسال کنکور سخته؟ سطح دشواری سوالات کنکور 98 تا چه حدی است ؟  دانش آموزانی که برای قبولی در کنکور تلاش می کنند ، بیشتر از معلمین خود این سوال را دارند که سوالات کنکور تا چه حدی  سخت است و میزان دشواری  آن تا چه میزان است ؟  اگر شما هم پشت کنکوری  هستید و  به دنبال پاسخ این سوال هستید  ادامه مطلب را مطالعه کنید . ما در  ادامه به بررسی پاسخ این سوال می پردازیم .

سوال های امسال کنکور سخته؟

سوال های امسال کنکور سخته؟

پاسخ سوال با استفاده از یک مثال

در ابتدا بهتر است ، این سوال را فراموش کنید  تا برای شما مثالی را بزنم،  در حقیقت این سوال اشتباه است. شما تصور کنید  در مسابقات المپیک  زیر 10 ثانیه میدوند ،  این مهم است که  هر فرد زیر 20 ثانیه بدود ، اما وقتی در پارا المپیک  در n  ثانیه میدوند،  پس شما قرار است  که  از بقیه افراد سریع تر بدوید.

مثال دوم

برای  درک بهتر، فرض کنید دو نفر در یک جنگل نشسته اند که ، غرش یک شیر را می شوند، در هنگام فرار یکی از  آن ها  بعد از پوشیدن کفش هایش بند های  کفشش را هم محکم می کند ، در  حالی که  نفر دوم از او این سوال را می پرسد که آیا  امکان دویدن و فرار کردن داری ؟  و پاسخ نفر اول این  است  که  من تنها تلاشم بر این است که از تو یک قدم جلوتر باشم  چون به  سرعت  شیر  که نمی توانم بدوم . منظور از این مثال  این است که  زمانی که شیر یکی از این  دو نفر را شکار کند، مشغول خوردن  می شود و در نتیجه امکان فرار برای فرد  بعدی است، در نتیجه این مثال،  می توانیم بگوییم که قرار نیست در  کنکور ما سوالات را با درصد بالا پاسخ بدهیم. تنها قرار بر این است که  از بقیه افراد  بالاتر بزنید .

این مطلب را هم بخوانید
گام‌های آخر برای کنکور | آخرین نکات جمع بندی کنکور

در یک آزمون سخت ، اگر بالاترین درصد 65 درصد می باشد، شما باید  نزدیک به این 65 درصد باشید  و یا در یک آزمون ساده  زمانی که بالاترین  درصد 100 است  باید شما هم به این عدد 100 نزدیک باشید . در نتیجه برای سنجیدن سختی و راحتی کنکور  باید  به تراز توجه کنید .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

تراز چیست ؟

تراز عددی است که درجه سختی، آزمون را مشخص می کند . در حقیقت میزان وضعیت داوطلب را  نسبت به بقیه مشخص می کند . یعنی در یک آزمون سخت  که درصد دانش آموزان کلا پایین است ، زمانی که به درصد ماکزیمم نزدیک باشید، تراز  بالاتری را کسب می کنید .

در یک آزمون ساده ، هنگامی که عموم دانش آموزان با درصد بالایی سوالات را پاسخ می دهند  و شما هم  به این تراز نزدیک هستید و بالا می زنید ،  شما تراز کمتری را کسب می کنید .

سامان سلامیان بهترین دبیر ریاضی در تهران به تمام دانش آموزان توصیه می کنند که  اصلا به این موضوع توجه نکنید که کنکور سخت  است یا آسون ،  هدف شما تنها این باشد که از بقیه جلو بزنید .

پس زمان خود را به دیدن مسائل بیشتر  بگذرانید، سرعت عمل خود را بیشتر کنید ، دقت خود را بیشتر کنید و زمان به جواب  رسیدن خود را کوتاه تر کنید و به این  موضوع توجه کنید که همیشه جلوتر از بقیه باشید .

این مطلب را هم بخوانید
نکاتی برای کنکوری ها

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید