روش های مطالعه و یادگیری

روش های مطالعه و یادگیری

روش های مطالعه و یادگیری

انواع روش های مطالعه و یادگیری چگونه است ؟  روش های صحیح مطالعه و یادگیری کدامند ؟ آیا شما هم برای درس خواندن مشکل دارید ؟ در ادامه این مطلب روش مطالعه موثر بررسی می گردد .  اگر شما هم به دنبال راهی برای  یادگیری و موفقیت هستید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید .

سلامان سلامیان دبیر ریاضی در این باره بیان می کنند که، دانش آموزان تصور می کنند، خواسته ما  مشاورین تحصیلی  یا اولیا  این است که باید از صبح تا شب در حال خواندن  کتاب و درس و مشق باشند  در صورتی  که بنده  به شدت  مخالف این  مسئله هستم  چرا که باعث  تک بعدی  رشد کردن  دانش آموزان  و ضعف  در جنبه  های دیگر  خواهد شد .  در حالی که  بهترین  سن برای لذت  بردن و تفریح  کردن همین  سنین  محصلی  است .

روش های مطالعه و یادگیری

روش های مطالعه و یادگیری

چرا که  ما در همین  سنین است  که اوج توانایی  را خواهیم داشت ،  در نتیجه  باید  به اندازه و درست  از زمان  و انرژیمان  استفاده کنیم  تا بعد ها موجب  حسرتمان نشود . امید داریم  در این  مقطع  زمانی تعادل  را فرا  گیریم  که بهترین  امور در  تعادل است .

مثالی برای فهم روش های یادگیری :

به عنوان مثال  اگر بخواهیم  کودکی را مجبور  کنیم که در طی  چند ماه  تمام طول شبانه  روز را کارتونی  را که دو ست دارد ببیند  بعد از یک مدت  از آن برنامه  زده خواهد شد . پس  در همه  چیز باید  تعادل ایجاد شود  نه مانند  دانش آموزی  که یک ماه  به خاطر  درس خواندن  استحمام  نکرده  و نه مانند  داشن آموزی که تمام  طول روز  به کتاب  هایش نگاه  هم نکرده است .  در  نتیجه حفظ  تعادل  در همه شرایط  الزامی است ،  تفریح در کنار  تحصیل  در این بازده زمانی  که با دانش آموزان  کارکرده ام  و بعد  از یاد دادن  برنامه ریزی  تحصیلی ، با آن ها صحبت  داشته ام ،  میدیدم  که در اکثر  مواقع  کار کرد  و بازدهی  جدیدی را نمی دهند .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

پس از رجوع  و پیگیری  متوجه شدم  داشن آموزان  بدون استرس  و دارای  توانایی جسمی  و روحی  هم همچنان  با برنامه  ریزی کامل  درسی پیشرفت چندانی نداشته اند . بعد  از ریشه یابی  و علت یابی  این مسئله  متوجه شدم  اکثر دانش آموزان  روش های  درس خواندن را  نیاموخته اند  ولی فقط  میدانند  که باید  بخوانند ،  این مسائل  باید در  دوران کودکی  همچون مسائل  دیگر آموزش  داده شود  و از سمت  مدرسه و خانه  پیگیری مستمر  شود تا دانش اموزان  روش  درست خواندن ریاضی  و مطالعه  را همچون  درس های دیگر  بیاموزند  و در زندگی  روزمره به صورت  عادت همواره  تکرار کنند .

این مطلب را هم بخوانید
یادگیری معکوس

خلاصه مطلب

در آخر باید گفت  توصیه می کنیم به دانش آموزان  عزیز در درس خواندن زیاده روی نکنند و  تعادل را برقرار سازند ،  اگر شما به دنبال تکنیک های یادگیری و بهترین روش یادگیری و مطالعه هستید بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت  کنید،  مشورت با یک مشاور می تواند  راه رسیدن به موفقیت را برای شما هموار سازد .

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید