روش درست خواندن ریاضی

روش درست خواندن ریاضی

روش درست خواندن ریاضی

ریاضی خواندن چگونه است ؟ سامان سلامیان دبیر ریاضی  در این مقاله  روش خواندن درسی ریاضی را آموزش می دهند ،اگر شما هم از آن شاگردانی هستید که به دلیل روش غلط مطالعه  در ریاضی ،موفق نبوده اند توصیه می شود مقاله زیر را مطالعه کنید .

چگونه ریاضی بخوانیم ؟

لازم است تا در ابتدا یک چرک نویس آماده  کنید که اسم آن را بگذارید ،کاغذ حاجب . از این کاغذ زمانی استفاده کنید  که می خواهید سوالات را پاسخ دهید  . در زمان حل باید این کاغذ حاجب بر روی پاسخ قرار بگیرد . شما ممکن است به جواب برسید  و یا اصلا  سوال را اشتباه حل کرده باشید .  همین نرسیدن به جواب ولی فکر کردن برای یافتن پاسخ درست ،سبب می شود که مویرگ های مغز شما  به دلیل فکر کردن، دمای آن ها  به میزان یک دهم درجه سانتیگراد بالا رود  که سبب می شود خون بیشتری به مغز شما برسد . این روش بهترین روش خواندن ریاضی است . بعد از حل باید جواب را مقایسه کنید  و اگر پاسخ اشتباه بود خود آموزی کنید، یعنی  با کمک پاسخ، خودتان به خودتان آموزش دهید ،بعد از این کار باید حتما  یک بار دیگر از پاسخ بنویسید و به سوال بعدی مراجعه کنید .

در نتیجه باید گفت درس ریاضی خواندنی نیست و برای یادگیری لازم است تا فرد بنویسد .  تجربه ثابت کرده است که حل خوانی بسیار تاثیر گذار است و شاگردان بسیاری با استفاده از حل خوانی موفق بوده اند.

چگونه ریاضی بخوانیم

چگونه ریاضی بخوانیم

با استفاده از روش های زیر شما می توانید در ریاضی موفق باشید :

مرحله اول این مورد است که لازم است هدف گذاری کنید ،به طور مثال باید بگویید که من تا آخر هفته این فصل را تمام می کنم  و این هدف را به دوستان خود اعلام کنید ،که اگر از این هدف عبور کردید ،دوستانتان این هدف را به شما یاد آوری کنند .

این مطلب را هم بخوانید
چگونه در ریاضی بهتر از خود باشیم

مرحله دوم این است که برای خود جایزه تعیین کنید ،یعنی اگر تا زمان تعیین شده به هدف خود رسیدید  کار مورد علاقه خودتان را انجام  دهید .

باید حتما زمانی که سرحال و پر انرژی هستید  درس بخوانید  که بتواند نتیجه موثر تری از آن بگیرید .

موضوع بعدی  کمیت کار می باشد . یعنی در بازه تعیین شده حتما باید 20 تست را حل کنم و به پاسخ برسم .

خلاصه نویسی در ریاضی بسیار کمک کننده است ،یاد بگیرید از هر مبحثی که مطالعه کرددید خلاصه بردارید ،این خلاصه برای دوره درس  بسیار  موثر می باشد .

و  مرحله اخر داشتن  دوره های  منظم است ،این دوره باید در بازه زمانی مشخص و منظم انجام شود . با کمک این روش درس خواندن قطعا در ریاضی موفق خواهید شد .

با تشکر مدیریت  سایت سامان سلامیان بهترین دبیر کنکور ریاضی

صحبت های سامان سلامیان در رابطه  با  بهترین روش مطالعه ریاضی :

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید