رفتار با نسل جدید دانش‌آموزان

رفتار با نسل جدید دانش‌آموزان

رفتار با نسل جدید دانش‌آموزان

رفتار با نسل جدید دانش‌آموزان چگونه باید باشد؟ قبلا اولیا با موسیقی و ورزش و زبان و نقاشی و هنر و …. میخواستند فرزندان موفق و با مهارت تربیت کنند، نتیجه اش را دیدیم، نسل متوهم و بی تفاوتی درست شد.

الان خود دانش آموزان مهارتهای لازم را به راحتی با چند کلیک سرچ می کنند و کلی پول و جایگاه و موقعیت خوب برای خود فراهم می کنند. یه زمانی مهارت خرید و فروش و شاید ترید می تونست مهارت خاص باشه.

الان مهارتهای ارتباط اجتماعی ( پائین ترین گرید و درجه اون بلاگری است ) یا مهارتهای ارتباط جهانی ( دیزاین های آنلاین و طراحی کانسپت و ….) یا ورک اسیستنت یا جنرال تینک و … مهارتهای هستند که نسل نو خیلی خوب اونها رو درک می کنه.

به زودی به مرور شاهد نسلی خواهیم بود که  با تطبیق مهارت خود با شرایط سنتی ایران تفکرات جدیدی را در ایران پایه ریزی خواهند کرد. تین ایجرهای با مهارت های خاص  رو به افزایش هستند.

دانش آموزان پایه اکثرا توقع چنین سبکی از امتحانات نهایی را نداشتند.

قبل از هرگونه برنامه ریزی برای تابستان امسال پایه های  ۱۰ و ۱۱ حتما باید  جلسات توجیهی برای اولیا و در مرحله بعدی برای دانش آموزان طراحی بشود.

رفتار با نسل جدید دانش‌آموزان

سه نکته خیلی مهم را باید در نظر بگیریم

۱- کتابهای کمک آموزشی امتحانات نهایی
نتوانستند توقعات را برآورده کنند

۲- دانش آموزان درس خوندن بلد نیستند

۳- آموزش آنلاین محکوم به فناست
اصلا منبع قابل اتکایی نیست
دوره آموزش آنلاین تمام شده

دوران آموزش ترکیبی و فرا آموزشی شروع شده است.

دانش آموزان بیشتر از قبل بلدند زندگی کنند و از زندگی لذت ببرند، منطق و استنباط و تحلیل را درک نمی کنند، احساسات لحظه ای را می شناسند، حوصله تکرار ندارند
و عجله برای انجام دارند.

همچنین بخوانید:

کنکور آزمایشی

روتین صبحگاهی کنکوری ها

دوران فرا آموزشی شروع شده است و به مذور به ایران خواهد رسید البته در برخی موارد در ایران هم شروع شده است.

دانش آموز در صورتی حاضر است درس بخواند و‌ تلاش کند و جدیت داشته باشد که نتیجه اش را همین الان ببیند.

در متوسطه اول و پایه ها دانش آموزان هیولا صفتی وجود دارند که خیلی بلدند. در تابستان امسال برای پایه ها، نباید گفت درس بخون تا موفق بشی.

بلکه باید گفت:
برای موفق شدن علاوه بر درس خوندن به فلان مهارتها هم نیاز داری، درس خوندن یادگیری اون مهارتها را آسان تر می کندپیشنهاد می کنم،  با دانشجویان سال دوم در دانشگاههای مادر آشناتر شوید.

دنیای بینظیری دارند، کنکاش و کنجکاوی در جهان پیرامون  را شروع کرده اند.

من همیشه تصور می کردم ، شاید ترید و دنیای کریپتو کارنسی برای اونها هیجان برانگیز باشه.

ولی جدیدا چیزهایی دیدم که، احساس می کنم، خیلی خیلی ناآگاه هستم.

ارتباط جهانی قوی و بینظیری در این نسل شروع شده و درآمد سازی ومو‌قعیت سازی های قوی و بی نظیری دارند.

یکی از توصیه‌های من با توجه به وضعیت موجود تقریباً کل دانش‌آموزان کشور ، این هست که طی تابستان امسال یک بخش مهمی از زمان دانش آموزان چه پایه چه دوازدهم صرف مباحث ریاضی پایه در همه رشته‌ها شود.

مهارت‌هایی مثل جمع و تفریق و مخرج مشترک‌گیری و ساده کردن کسر ، جمع و تفریق اعداد اعشاری ، ضرب و تقسیم ، توان و امثال این موضوعات، اثرات ندانستن موضوعات بالا در دو درس فیزیک و شیمی هم به شدت نمایان هست.

دانش آموز به جای حل مسئله و تمرکز روی یافتن راه حل مسئله اغلب درگیر جمع و تفریق و ضرب و تقسیم هستند که در آن ناتوان هم هستند و در نتیجه کلاً هدف خودشان که حل آن مسئله بوده را گم می‌کنند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با استاد سامان سلامیان با این شماره ها۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید