درباره ما

سامان سلامیان

مهندس عمران از دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) و رتبه ممتاز کنکور سراسری
کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی
(موضوع پایان نامه : اثر بخشی روش ACT در کاهش اضطراب ریاضی در داوطلبان کنکور)
دکترای تخصصی روانشناسی عمومی
موسس اولین مدرسه تخصصی ایران
سه دهه سابقه موفق در آموزش مفهومی ریاضی
مدرس برتر مدارس و آموزشگاه های کشور
تنها مربی دوره تربیت دبیر کنکور ریاضی در کشور( چندین دبیر قابل در ریاضی  توسط ایشان پرورش یافته اند)
استاد بسیاری از دبیران ریاضی کشور، کتاب کارها، جزوات ، ویس کلاس و فیلم های ایشان الگوی بسیاری از افرادی بوده که دوره های تربیت دبیری را نزد ایشان گذرانده اند)
کارشناس مدعو در برنامه های صدا و سیما
مدرس دوره های آموزش تصویری و آنلاین
اولین مدرس ریاضی در شبکه رادیویی فرهنگ برنامه نکته ها و گزینه ها
مدرس رتبه های یک ، سه ، ۱۱، بیست و شش،سی و پنج، ۴۲ و پنجاه و یک و ۸۰ و نود و سه
تولید دی وی دی آموزش ریاضی در مدرسه ریاضی سامان سلامیان
مولف نشر دریافت، گاج و طراح آزمون های قلمچی
من کیستم ؟
پدرم مرا “محمد صالح” نامید و تا آخرین روز حیاتش غیر از آقای “محمد صالح” مرا چیز دگیری خطاب نکرد.
“سامان”نام برگزیده ی مادرم برای من بود.همه فامیل و دوستام مرا “سامان” صدا می کنند.
یادم نیست که مادرم هم مرا ” محمد صالح” خطاب کرده باشد.
پدر و مادرم هردو اهل شیرازند پدر برای تحصیل به انیستیتو آب و برق پلی تکنیک تهران( دانشگاه صنعتی امیر کبیر کنونی) آمد و سپس رئیس برق منطقه ی رودبار تهران(اوشان، فشم و میگون) در اطراف تهران شد.
برق رسانی به این منطقه کوهستانی، نصب دکل های فشار قوی و حتی خرید باغ و ساختمان اداره ی برق منطقه ای میگون در زمان وی انجام گرفت.
پدر و مادرم در دوسال اول بعد از ازدواج در میگون زندگی و کار می کردند.
بعد از تولد خواهر بزرگترم سارا در سال 1348 در تهران ساکن شدند.
سارای عزیز در سن یازده سالگی (چهار سالگی من ) در یک حادثه ی رانندگی از میان ما پرکشیدند.
مادرم متولد شیراز است که  دوران تحصیلش را در همان جا گذراند و پس از اتمام دوره ی تربیت معلم برای دوره ی یک ساله کارورزی در شهرستان داریون ( اطراف ) شیراز مشغول به تدریس شد.
مادرم دانش آموخته دانشسرای تربیت معلم وآموزگار دبستان بود.ایشان در شهرستان داریون به عنوان معلم از کلاس اول تا ششم دبستان مشغول بودند و مدیریت مدرسه و معاونت و امور اداری یه مدرسه ی 25 نفره را بر عهده داشتند وبرای افزایش امنیت آزمون برگزاری امتحان نهایی ششم به ابتکار مادرم در فضای باز انجام شد.
متولد تهرانم در 27 اردیبهشت 1355
مدارس و معلمین دوران ایتدایی ام، با تحقیق و دقت و وسواس مادرم انتخاب می شد.
بار اصلی آموزش ریاضی و زبان انگلیسی در دوره دبستان بر دوش مادرم بود و همیشه از این که ذوق حل مسئله و لذت یادگیری را در من ایجاد کرد، دست بوس وی هستم.
دبستانی میرفتم در شرق تهران به نام استقلال، که اینک وجود فیزیکی ندارد و جای آن سالهاست که یک اسکلت فولادی نیمه کاره وجود دارد.
با گروهی از دوستان که اولیای آنها تقریباً هم فکر پدر و مادرم بودند دوره ی راهنمایی به مدرسه شهید حشمتی و سپس دبیرستان کمال در منطقه 8 تهران رفتیم.
با این گروه از دوستان که ایران یا خارج از کشور هستند کم و بیش در ارتباطم و عموماً در هر رشته و حرفه ای که هستند از سر آمدان هستند.
در خانواده پدر و مادرم ارزش علم و تحصیلات و کسب معاش از مسیر تحصیل، خیلی بالا بوده و هست و نسل قبل از من تقریباً در هر رشته ای  که درس خوانده بودند تا مقطع دکترا ادامه تحصیل داده بودند.
شغل و تامین مخارج زندگی فقط از مسیر تحصیل و دانشگاه و استادی تعریف شده بود، چهره های شاخص و ماندگاری در اقوام نزدیک بودندکه تا قبل از اخذ درجه دکترا و استاد دانشگاه شدن، حرفه شان معلمی بود.
خلاصه اینکه “ژن”تدریس در اطرافیانم موروثی است.
در سال 1373 وارد رشته مهندسی عمران -عمران دانشگاه صنعتی امیر کبیر شدم. زمانی که آقای رفسنجانی سردار سازندگی رئیس جمهور و غلامحسین کرباسچی شهردار تهران بود مهندس عمران بهترین رشته و انتخاب عمل تک رقمی های کنکور بود.
داوطلبان رشته ی ریاضی خیلی بیشتر از رشته ی تجربی بود و عموما رشته ی ریاضی انتخاب شاگردان برتر.
اگر هم کسی رشته پزشکی و یا دندانپزشکی میخواست، از رشته ی ریاضی سال آخر به رشته ی تجربی می رفت.تفریح دوران دانشجوی ام تدریس شبانه روزی ریاضی و فیزیک دبیرستان و واحد های دانشگاهی ریاضی بود.
زبان آموزی،فعالیت های دانشجویی و صنفی در مجله ی سازه ، آب، راه (سرا) و ارائه مقاله در کنفرانس های دانشجویی مهندسی عمران تشکیل تیم ساخت بتن مقاومت بالا و ارائه مقاله مرتبط در کنفرانس دانشجویی عمران و کسب مقام اول در آن از خاطرات شیرین آن دوران است.
از سال های دور که در دوره کارشناسی مهندسی عمران با تحلیل رفتار سازه ها آشنا شده بودم همیشه در این فکر بودم که آیا رفتار انسان و عملکرد او هم قابل تحلیل و پیش بینی است ؟
بعد از دو دهه تدریس فشرده ریاضی که تقریباً هر روز 16 ساعت خارج از خانه بودم و تقریباً روزی 14 ساعت درس میدادم ( حتی جمعه و تعطیلات به جز یکم و سیزدهم فروردین و تاسوعا و عاشورا)
متوجه زندگی نزیسته ای از خود شدم که باید آن را دنبال میکردم.علاقه به یادگیری مرا بر آن داشت که بعد از این همه سال زندگی کردن با دانش آموزان و داوطلبان کنکور از زاویه ای دگیر به مقوله آموزش نگاه کنم.
روانشناسی تربیتی و آموزشی(Educational psychology)
اضطراب ریاضی ( ترس از اعداد و فرمول ها )
Math Anxithy
مغز و علوم یادگیری (Brain& learning Sciences)
آموزش ریاضی و علوم (Math&Science Education)
از سال های قبل هم در دوره ی کارشناسی که با تحلیل رفتار سازه ها آشنا شده بودم همیشه در این فکر بودم که آیا رفتار و عملکرد انسان هم قابل  تحلیل و پیش بینی است ؟
آیا نگاه ریاضی را می شود در روانشناسی وارد کرد ؟
جایگاه ریاضیات در علوم رفتاری چیست ؟
به همین منظور دروس دوره لیسانس روانشناسی را به صورت خود خوان خواندم و در کنکور کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی خواندم.
در دوره کارشناسی ارشد با معدل 19/83 شاگرد اول دوره ی خود شدم و پایان نامه ای با عنوان :
The effectiveness of Acceptance & Committment& Theraphy on academic Procrastination Rumination &Methematical Anxiety in Entrance Exam Volunteers
اثر بخشی درمان به شیوه پذیرش و تعهد بر اهمال کاری تحصیلی ، نشخوار فکری و اضطراب ریاضی در داوطلبان کنکور ارائه دادم.
و سپس با قبولی در کنکور دکتری و مصاحبه ی حضوری در رشته ی دکترای تخصصی روانشناسی عمومی پذیرفته شدم و اینک پژوهشگر این حوزه هستم .
روانشناسی یادگیری، ارتباط آن با علوم اعصاب ( نوروساینس)، روانشناسی آموزش ریاضی به نخبگان و آموزش تفکر خلاق از زمینه های مورد علاقه من هست.
تجربه بیش از نیم قرن تدریس ریاضیات مفهومی مرا بر آن داشت که از زاویه ای دیگر برای داشن آموزان تیز هوش و فرزانه و خردمند خدمات خاص تری انجام دهم. شاگردانی که خاطره حضور در کلاس های من را در دهه هشتاد و در تهران و آموزشگاه های ماهان و بهار و فائق و مدارس فرزانگان و مدرسه تخصصی ریاضی را دارند اذعان دارند که رسالت من فراتر از تدریس ریاضی و تربیت یک مهندس ساده بوده است.
هدفم همواره تربیت یک متخصص، متفکر و دانشمند و یک فرد برجسته ی علمی بوده است.
معتقدم ارائه ی درس باید همراه با آموزش هنر حل مسئله، کمک به افزایش خلاقیت، یاددهی مفهومی و عمقی و کمک به گرفتن تصمیم های درست باشد.
این همواره برنامه ی جاری کلاس های من هست.
خلاصه از دوران جنینی پای تخته بودن سبب شده است که با تمام سلول های بدنم فریاد بزنم که:
من گچ را، تخته را  و کلاس را دوست می دارم.

سامان سلامیان

Greetings to the dear elites
Specialized School of Mathematics founded by Engineer Mohammad Saleh (Saman) Salamian.
Below are some of activates and services offered by the Specialized School of Mathematics:
Producing educational content in Math in the form of text, podcast, video, designing math tests, test books and pamphlets.
Holding on-line and virtual classes
Conducting teacher training courses
We would love to keep us posted with your valuable comments.
It’s better to replace the last sentence by:
In case of any inquiries, do not hesitate to contact us.

Yours truly,
Mohammad Saleh (Saman) Salamian

Resume
Engineer Mohammad Saleh (Saman) Salamian
Civil Engineer graduated from Amir Kabir Technical University (Tehran Polytechnic)
Master in Educational Psychology
Teacher of best schools of Tehran
Teacher of authentic educational institutes of Tehran
The only mentor to train math teachers for university entrance exam course
Visiting invited expert in educational programs
Founder of the first math specialized school in Iran
Director of Entelhab E Sarnevesh Center which helps students to choose the right educational pathways
Tutor of video tutorials on the Math School, Rahe Andishe and Gaj