خانم دکتری که دختر شایسته شد

خانم دکتری که دختر شایسته شد

خانم دکتری که دختر شایسته شد

دختری به نام  مانوشی چهیلار   در سال 2017  دختر شایسته شد ،این دختر دانشجوی سال  سوم پزشکی  از هند بود .

مانوشی  چهیلار ،دختری از هند در سال 2017 موفق شد تاج  دختر شایسته را بر سر بگذارد .   در سال 2000  نیز پریانکا چوپرا  موفق شده بود لقب  دختر شایسته را به خود بگیرد  ،مانوشی چهیلار  بعد از 17 سال دوباره این  موفقیت را برای کشور خود به دست آورد .

 مانوشی چهیلار  که 20 سال  دارد  ، در دانشگاه دولتی Bhagat Phool Singh    تحصیل کرده است .  او همچنین در وب سایت شخصی خود بیان کرده است که به ادامه تحصیل خود علاقه  بسیاری دارد   و هدف او برای گرفتن مدرک تخصصی جراحی  قلب است ،همچنین در وب سایت خود نیز بیان کرده است که علاقه بسیار  زیادی به  ساخت خیریه در مناطق محروم و  روستایی دارد .

خانواده  مانوشی چهیلار   در خانواده ای تحصیلکرده رشد کرده  است   پدر ایشون  دکتر میتراباسو چهیلار اندوکرینولوژیست (فوق‌تخصص غدد و متابولیسم) و محققی برجسته در انستیتو پزشکی هسته‌ای و علوم وابسته (INMAS) و مادر وی دکتر نیلام چهیلار پزشک متخصص نوروساینس (علوم اعصاب) و پژوهشگری بنام در موسسه رفتارشناسی و علوم وابسته (IHBAS) و استاد دانشکده پزشکی در دهلی  می باشند .

همینطور عموی مانوشی  چهیلار به نام  دینش چهیلار   در بیمارستان   Gohana civil hospital،پزشک هستند و  بیان کرده اند که  مانوشی از دانشکده اش برای همکاری های بسیار  با او سپاس گذار است  ،مانوشی مجبور به گرفتن مرخصی  از دانشکده می شود و  سال بعد  درسش را با ورودی های پایین تر اغاز کرده است .  در این مراحل دانشگاه با وی همکاری  کرده است .

هندوستان در سال  1966  برای اولین  مرتبه  برنده لقب  دختر شایسته شد، درآن سال دختری به نام  ریتا  فاریا  این لقب را کسب کرد ،جالب است که او  در سال های  بعد یک پزشک موفق شد .  در آن هنگام که ریتا در مسابقه دختر شایسته شرکت کرد ،تنها  دانشجوی پزشکی بود  ،او ادامه تخصیل داد و حرفه مقدس پزشکی را برای آینده خود انتخاب کرد  و در نهایت برای ادامه تحصیل و کار به ایرلند مهاجرت کرد .

در راند فینال مسابقات، از چهیلار  این سوال پرسیده شد که ،شما چه حرفه ای  را موفق تر و لایق بالا ترین دستمزد می دانید ،او در پاسخ گفت : به نظر من مادر از ارزش والایی برخوردار است که لایق  بالاترین ارزش و البته احترام می باشد ،مادر بودن اصلا قابل مقایسه با مادیات نیست . مادر تمام عشق و محبت خود را برای خانواده خود نثار می کند . مادر لایق بالترین  دستمزد و احترام می باشد .

مانوشی چهیلار  از طرف هم وطنان خود خصوصا  آقای نارندرا مودی نخست‌وزیر هند ،پیام های تبریک فراوانی را  دریافت کرد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید