تاثیر کتب کمک آموزشی در یادگیری ریاضی

تاثیر کتب کمک آموزشی در یادگیری ریاضی

تاثیر کتب کمک آموزشی در یادگیری ریاضی

سلام سامان سلامیان هستم دبیر ریاضی تهران  . در این مقاله  در رابطه با فرصت ها و تهدیدات آموزش غیر  رسمی و کتاب های کمک درسی در آموزش ریاضی  ازدیدگاه خودم صحبت کنم . آموزش در تمام دنیا به دو بخش آموزش رسمی و غیر رسمی تقسیم می شود . نظام آمووزش و پروش رسمی سیستم آموزش و پروش هر کشور است و آموزش غیر رسمی شامل کلاس های تقویتی کتاب ها ،مجلات ،فیلم ها و نرم افزار ها و روش های نوین آموزشی است که ،آموزش کلاسیک را تسهیل می کند

تاثیر کتب کمک آموزشی در یادگیری ریاضی

تاثیر کتب کمک آموزشی در یادگیری ریاضی

سامان سلامیان دبیر ریاضی خوب در تهران در کلاس های خود پژوهشی را انجام دادند ،  این پژوهش این طور بود که  در ابتدا به صورت  هدف دو کلاس را در نظر گرفت .

در یکی از این کلاس ها  در یک دوره آموزشی تابستانه  تنها متکی به مباحث کتاب بودند  و  در کلاس دیگر تقریبا دو تا سه کتاب کمک آموزشی  تدریس شد  و در نهایت نتیجه بر این شد که آموزش غیر رسمی و کتب کمک درسی حداقل در ایران  باعث تسهیل در یادگیری ریاضی   در دانش آموز می شود و به عنوان یک عامل خارجی  نظام آموزش و پروش را هم تهدید می کند  ،چرا که دانش آموز حتی دیگر کتاب درسی راهم باز نمی کند ،به تمرینات  موجود در کتاب درسی خود توجهی نمی کند،البته در کتب کمک درسی معتبر تمرینات  کتاب درسی ریاضی  به صورت تست و سوال بررسی شده است.

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور و صفر تا صد ریاضی را برای دانش آموزان آموزش می دهند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

نتیجه گیری

در حالت کلی این نتیجه حاصل شد که یاد دادن  یک کتاب کمک درسی در یک دوره آموزشی  به شدت دانش آموزان را در ریاضی تواناتر و توانگر تر می کند  و جالب اینجاست که این کتاب کمک درسی آموزشی تمام نقص سیستم آموزش را برطرف می کند  و راهنمایی برای معلم می باشد . این کتاب  بیشتر برای معلمانی که زمان برای جزو نوشتن ،توانایی طبقه بندی و مرتب کردن مطالب را ندارند ، بسیار کمک کننده هستند  زیرا این کتب، مطالب درسی را با شیب ملایم از آسان به سخت ارائه می دهد .

متاسفانه ، حضور این کتاب با توجه به انتشار قارچ گونه در ایران نسبت داده می شوند و می گویند که این کتاب ها علمی نیستند ،در صورتی که این  بیان کاملا اشتباه است باید گفت این کتب علمی هستند و بسیار ارزشمند می باشد . سامان سلامیان دبیر ریاضی در تهران نظر خود را این طور بیان می کنند که  این کتب برای یادگیری ریاضی فرصت بسیار خوبی را فراهم می کنند .

با تشکر مدیریت سایت مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

سخت گیری در آموزش ریاضی

روش های نوین تدریس ریاضی

کنکور ریاضی

با تشکر مدرسه تخصصی ریاضیات سامان سلامیان

دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید