آیا مهم است در کدام مدرسه درس بخوانیم؟

آیا مهم است در کدام مدرسه درس بخوانیم؟

آیا مهم است در کدام مدرسه درس بخوانیم؟

سوالی که خیلی وقتها اولیا می پرسند.

اولین موردی که باید مشخص شود این است که چه هدفی دارید…

  • کنکور
  • مهاجرت
  • آرامش
  • معدل

هر مدرسه ای یک‌ ویژگی شخصیتی خاصی دارد. حتی جالب است مدارس پسرانه ای هستند که شعبه دخترانه آنها نتونسته موفقیت پسرونه رو داشته باشه. چون استراتژی پسرونه و دخترونه خیلی با هم تضاد دارند و باید با وسواس خاصی در این باره صحبت کرد.

از نظر من بهترین مدرسه، نزدیکنرین مدرسه به محل سکونت است که دارای دو ویژگی اصلی باشد:

  1. آرامش در اون حاکم باشه
  2. هدف کنکور نداشته باشه

در این مدارس حتما معدل شاخص اصلی میشه.

حال اگه کسی دنبال کنکور باشه، خودش بیرون از مدرسه با توجه به سطح توقع و میزان هزینه کرد مالی و هزینه کرد آموزشی به هدفش نزدیک ‌میشه. مدرسه ای که میخواد کنکوری رفتار کنه، خیلی سخت میتونه آرامش داشته باشه ( چند مورد استثنا داریم )

کنکور یعنی حاشیه. یعنی ورود به بنگاه اقتصادی. یعنی ورود به فضای تنش. پس بهتره تکلیفمان از اول مشخص باشه که دقیقا چی می خواهیم.

دقت کنید در مدارس کنکوری، کلی کار اضافی انجام میدیم تا فضا را در التهاب یادگیری تستی نگهداریم بعدش کلی کار انجام میدیم اون فضای ملتهب رو‌ آرام‌کنیم‌. اینجاست که میبینیم خیلی از دبیران کنکور بین کنکور و آرامش برای فرزندان خود آرامش را انتخاب می کنند. بین دبیران کنکور و مشاوران کنکوری باید آنقدر با دقت بگردیم تا بتوانیم فرزندی را پیدا کنیم که در کنکور ایران موفق بوده باشه.

این مطلب را هم بخوانید
رتبه برترها چگونه در ریاضی خود پیشرفت می‌کنند؟

دبیر یا مشاور مطرح در ایران است. برای فرزندان ایران تعیین تکلیف آموزشی می کند. کتاب می نویسد تئوری یا استراتژی آموزشی بیان می کند. فرزندانش را به اروپا فرستاده تا از آموزش ایران دور باشند و آرامش داشته باشند یا می گوید مهم نیست چی قبول بشه فقط میخوام آرامش داشته باشه. کنکور ضد آرامش است. مدارس کنکوری برهم زننده آرامش هستند.

بهترین مدارس مدارسی هستند که بستر را مهیا می کنند. راه را نشان میدهند. خود دانش آموز و خانواده اش تصمیم می گیرند که چگونه در ادامه مسیر رفتار کنند

بهترین مدارس آرامش ساز هستند.

بهترین مشاورین آرامش ساز هستند.

بهترین دبیران آرامش ساز هستند.

داستان آرامش سازی همان حلقه مفقود آموزش ایران است. آموزش و‌ پرورش یک شعار غلط است. آموزش و آرامش درست تر است.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید