چرا میخونم و بلدم ولی درصدم بالا نمیره؟

چرا میخونم و بلدم ولی درصدم بالا نمیره؟

چرا میخونم و بلدم ولی درصدم بالا نمیره؟

چرا میخونم و بلدم ولی درصدم بالا نمیره؟  این سوال خیلی از دانش آموزان از استاد سامان سلامیان است.شاید گفته شود، تفکر برنده نداریم، شاید روش درست تست زدن را نمی دانیم، شاید مدیریت بلد نیستیم، شاید نمیتوتیم به شرایط مسلط شویم، شاید……

به نظر من

اصلی ترین دلیل

نحوه رفتار دانش آموزان

با پاسخنامه تست ها است

ما همه چیز را بلدیم

ولی بلد نیستیم از پاسخنامه چگونه استفاده کنیم

پاسخنامه اکثر کتابها پر از مطالب اضافی است که برای دبیران نوشته شده است:

مثل پاسخنانه تشریحی آزمونهای

ماز یا خیلی سبز

به نوعی قدرتنمایی طراح در برابر دبیران می باشد

پر از مطلب

ولی گسترده

در عوض اون چیزی که باید رخ دهد، رخ نمی دهد.

پاسخنامه کتابها و آزمونها نقطه اصلی بی سلیقگی کتابهای آموزشی است.

شما می توانید جهت اطلاع از رازهای موفقیت در کنکور به این لینک بروید.

کتابی میتونه کمک کننده باشه که پاسخنامه اش درست هدایتگری کند.برای اکثر دانش آموزان کتابهایی خوب هستند که به مهارت دانش آموز اضافه کنند.

دقت کنید اکثر کتابها سعی می کنند دانش را افزایش دهند، به همین دلیل است

دانش آموز بعد از آزمون بلد است سوالات را حل کند ولی سر جلسه ایده ای ندارد.

ما باید مهارت را افزایش دهیم. اما الان اشتباه می کنیم، به فکر افزایش دانش هستیم.

چرا میخونم و بلدم ولی درصدم بالا نمیره؟ نقطه اولیه خطای ما اینجاست:4  خطای دیگر هم داریم که توضیح خواهم داد.

چرا میخونم و بلدم ولی درصدم بالا نمیره؟

اما اشکال دوم در آموزش

دانش آموزان بلد نیستند عملکرد خود رو بطور دقیق و شفاف بیان کنند. یعنی خیلی از دانش آموزان بلد نیستند، کاری که انجام می دهند گزارش کنند، یا دفاعی از عملکرد خود ندارند و گزارشی نمی تونند ارائه دهند.

البته نقص در انجام کار

تغییرات در ساختار برنامه

تغییرات در روش انجام کار

اهمال کاری ها

گاهی اوقات تنبلی

و‌…..

سبب میشه گزارش درستی از عملکرد واقعی دانشآموزان نداشته باشیم.

در این حالت نمیشه استراتژی درستی برای دانش آموز طراحی کرد و همیشه از عملکرد واقعی دانش آموز عقب هستیم و اشکالات را نمی بینیم.

گاهی اوقات در جلسات مشاوره، گزارش ارسالی با بیان دانش آموز تناقض دارد که نشان از عدم همراهی آموزشی است.

شما می توانید جهت اطلاع از کلاس جامع کنکوری ریاضی تجربی به این لینک بروید.

اشکال بزرگ دوم در آموزش

نداشتن گزارش دقیق و درست از عملکرد واقعی دانش آموز است

تقریبا با قاطعیت میشه گفت:دانش آموزانی که گزارش های آموزشی درستی ارائه می دهند، حتما نتایج آموزشی بهتری دارند.

اما مورد بعدی که یکی از بزرگترین اشکالات در ساختار برنامه ریزی در آموزش است و سبب میشه نتیجه گیری به تاخیر بیفتد.

نظم ناپذیری است

عدم وجود

نظم در خواب و بیداری

نظم در چیدمان آموزشی

نظم در زندگی آموزش

بطور کلی نظم در ساختار آموزش

باعث میشه

همیشه یک قسمتی از کارها انجام نشده باقی بمونه

کار انجام میشه

ولی

کیفیت نداره

نتیجه نداره

تعهد نداره

داشتن نظم

یعنی اولین قدم برای ساختار سازی درست در انجام کارها. دانش آموزانی که منظم هستند، بزرگترین امتیاز لازم برای برنده شدن را دارند.

داشتن نظم سبب آرامش و مدیریت است.

بزرگترین امتیاز برای موفقیت، داشتن آرامش و مدیریت است.

نظم نظم نظم؛ باید سر لوحه اولیه برنامه ریزی باشد.

شما می توانید جهت شرکت در کلاس آنلاین ریاضی کنکور تجربی استاد سامان سلامیان با این شماره ها

۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید