راه های کنترل استرس کنکور

راه های کنترل استرس کنکور

استرس تاثیر بسیار زیادی در رسیدن شما به موفقیت دارد، با کنترل این استرس شما می توانید خود را به موفقیت نزدیک تر کنید . متاسفانه خیلی از افراد توانایی کنترل این استرس را ندارند، اگر شما هم به دنبال راهکار های کنترل استرس خود هستید ادامه مطلب را مطالعه کنید .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازد .شما می توانید برای مشاوره تحصیلی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۲۱۳۳۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

احساسات منفی خود را نادیده بگیرید:

با نزدیک شدن به کنکور ، به طور حتم احساسات مختلفی به سراغ دوطلبان کنکور می آید. ترس از آینده و اینکه چه اتفاقی در جلسه کنکور خواهد افتاد مسلما فرد را نگران و مضطرب می کند . توصیه می کنیم تنها به افکار مثبت فکر کنید و افکار منفی را تا جای ممکن از خود دور کنید ، زیرا جز صدمه به شما و آینده تان تاثیری نخواهد گذاشت .استرس و اضطراب قبل از جلسه کنکور و در طول جلسه کنکور بین تمام داوطلبین مشترک است، تنها برخی توانایی کنترل آن را دارند و برخی دیگر نه .

راه های کنترل استرس کنکور

راه های کنترل استرس کنکور

خواب و استراحت کافی و به موقع داشته باشید :

خواب خود و ساعت آن را تنظیم کنید . خواب کافی و به موقع می تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد .قبل از جلسه کنکور حتما ۷ ساعت خواب راحت داشته باشید.

تحرک داشته باشید و ورزش را فراموش نکنید :

حتی تنها ۲۰ دقیقه ورزش در طول روز باعث تولید هورمون آندروفین می شود و می تواند به حد قابل توجهی استرس را از بین ببرد .

قبل از کنکور مطلب جدید شروع نکنید:

سعی کنید مطالبی را که برای ان وقت گذاشته اید را تقویت کنید . خواندن مطالب جدید تنها استرس و نگرانی شما را زیاد می کند و ممکن است مطالب قبلی را هم از خاطر شما ببرد .

تصور نکنید که باید همه مطالب را بخوانید:

اگر شما سوالات سال های قبل کنکور را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که قبولی در دانشگاه نیاز به خواندن تمام مطالب نیست و تنها باید به یکسری از مفاهیم و فرمول های لازم تسلط داشته باشید .

به تغذیه خود توجه کنید :

سعی کنید مقدار استفاده از پروتئین را در برنامه غذایی خود افزایش دهید . غذاهایی همچون، گوشت، عدس ، جگر، سیب زمینی ، کشمش و… را بیشتر از قبل مصرف کنید .

جمع بندی کنید، اما با حوصله:

مطالب مهم تر را که اهمیت بیشتری دارند را ابتدا جمع بندی کنید و از آن ها یادداشت برداری کنید تا بتوانید در سرعت کمتری دو مرتبه مطالب را مرور کنید . این طور جمع بندی هم به شما کمک می کند که مطالب را از پر اهمیت به کم اهمیت جمع بندی کنید . در نتیجه اولویت بندی سوالات سخت و آسان کنکور، برای پاسخ دهی در زمان مشخص هم راحت صورت گیرد . شما می توانید با توجه به مواردی که گفته شد، استرس و اضطراب خود را در جلسه کاهش دهید .

پاسخ

یک × 3 =