تکنیکهای افزایش تمرکز

تکنیکهای افزایش تمرکز

با مشکل خیالبافی و حواسپرتی در مطالعه چه کنیم؟ افرادی که بی برنامه هستند و بدون داشتن برنامه ای دقیق برای آینده خود پیش می روند، معمولا در زمان مطالعه در خاطرات خود گم می شوند و با یاد کردن خاطرات تلخ و شیرین تمرکز خود را از دست می دهند، اما آیا راهی وجود دارد تا بتوان تمرکز خود را بیشتر کرد و از حواسپرتی خود در زمان مطالعه جلوگیری کرد ؟ در ادامه تکنیک هایی را معرفی می کنیم که می تواند به تمرکز حواستان کمک کند، با ما همراه باشید.

تکنیک اول

داشتن برنامه ای دقیق و البته طولانی می تواند کمک کننده باشد به شرطی که به آن وفادار باشید و سعی کنید برای تمام ساعات خود برنامه ریزی داشته باشید و با کمک راهکار هایی خود را برای پیروی از برنامه خود تشویق کنید. هر چه با اشتیاق بیشتری مطالعه کنید، احتمال حواسپرتی شما به نسبت کمتر است .

تکنیک دوم

حتی بعد از راه کار اول اگر باز هم تمرکز شما برهم خورد، به خودتان بگویید که الان وقت مطالعه است و من باید اینجا باشم . حتی می توانید دائما این متن را بر رو کاغذ خود یادداشت کنید .

تکنیکهای افزایش تمرکز

تکنیکهای افزایش تمرکز|

تکنیک سوم

افکار منفی را از خود دور کنید و دائما خود را تشویق کنید که اگر الان به درستی و با دقت مطالعه کنم حتما به نتیجه دلخواه خواهم رسید و می درخشم، با این کار افزایش تمرکز در درس خواندن نتیجه می شود  . اگر طبق برنامه پیش روم حتما به اهداف خود می رسم .

تا می توانید نیروی اراده خود را تربیت کنید !

متاسفانه خیلی از دانش آموزان تقویت حافظه خود را تنها بر مبنای داشتن انگیزه می دانند و چون انگیزه را مانعی بزرگی بر سر خود می بینند نمی توانند در زمان درس خواندن تمرکز داشته باشند . یک راه کار برای این مشکلات وجود دارد و آن این است که این طور فکر کنید که شما مجبور به خواندن تمام کتاب هایی هستید که تهیه کرده اید، پس باید پشت میز تمام منابع درسی خود را با دقت مطالعه کنید و آن ها را به خوبی یاد بگیرید. اما مسئله بعدی و البته مهم دیگر نداشتن اراده کافی در زمان درس خواندن است که می تواند علت اصلی حواسپرستی و عدم تمرکز شما باشد .
بیشتر افرادی که انگیزه کافی ندارند و از راه های کنترل حواس سوال می پرسند، زمانی که ذهن قدرت درس خواندن را نداشته باشد، از هر فرصتی استفاده می کند تا به داستان پردازی و خیال پردازی بپردازد . تنها راه حل شما در این موارد داشتن اراده بالاست . هر زمان که متوجه شدید ذهنتان درگیر شده است سریعا تمرکز خود را به درس متمرکز کنید، با نادید گرفتن عامل حواسپرتی می توانید سریع تمرکز خود را به دست آورید .

سامان سلامیان با ارائه برنامه ای هدفمند و دقیق راه موفقیت در کنکور را برای دانش آموزان هموار می سازند .شما می توانید برای شرکت در کلاس های تقویتی با شماره های زیر تماس بگیرید : ۰۹۱۲۱۰۶۳۱۹۸ – ۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱

سوالات متداول

یکی از سوالات پر تکرار بیشتر دانش آموزان از مهندس سامان سلامیان دبیر ریاضی در تهران این است که بعد از وعده های غذایی به شدت خوابم میگیرد، و همین تمرکزم را بر هم میزند، چه کنم ؟
از آنجا که بعد از خوردن غذا خون اطراف معده بیشتر می شود در نتیجه خون کمتری به مغز می رسد در نتیجه فرد احساس خواب آلودگی می کند. سعی کنید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که از نیم ساعت بعد از غذا خوردن شروع به درس خواندن کنید .
اگر می خواهید بلافاصله بعد از غذا برنامه خود را تنظیم کنید بهتر است تعداد وعده های غذایی خود را زیاد کنید اما حجم هر وعده خود را کم تر .
ساعت مصرف وعده های غذایی خود را جوری تنظیم کنید که هر روز مشخص باشد و تا جای ممکن از غذاهای کم چرب استفاده کنید .

کلام آخر

در آخر می توان گفت، داشتن قدرت اراده و انگیزه کافی، کلیدی اصلی در داشتن تمرکز بر کار هاست . اگر شما برای خود هدف تعیین کنید و سعی کنید تا با برنامه ریزی دقیق هر چه سریعتر به هدف خود برسید می توانید با هر آنچه که عامل حواسپرتی شماست، مقابله کنید . با بی اهمیت شمردن عامل حواسپرتی می توانید خیلی سریعتر تمرکز خود را به دست آورید .

پاسخ

هفده + چهارده =

Call Now Button